×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آبستراکسیون نسبی شورای شهر سیرجان

shora shahrبیش از ۵ ماه از انتخابات شورای چهارم و بیش از دو ماه از پروسه انتخاب شهردار سیرجان می‌گذرد و هم‌چنان سیرجان بدون شهردار مانده است.

به گزارش“سیرجان خبر” در همان اوایل کار شورای چهارم سیرجان، این شورا اقدام به انتخاب سرپرست شهرداری کرد و پس از آن پروسه انتخاب شهردار آغاز شد و اعضای شورای چهارم پس از بررسی برنامه‌های ارائه شده توسط گزینه‌های مطرح جهت مسند شهرداری که مورد تایید سازمان‌های ذیربط بودند، “منصور آبیار” با شش رأی اعضای شورا، منتخب مسند شهرداری جهت تایید صلاحیت و سیر مراحل قانونی به فرمانداری و در نهایت به استانداری کرمان معرفی شد.

اما پس از گذشت بیش از۶۰ روز از پروسه انتخاب شهردار، عصر پنج‌شنبه ۱۴ آذرماه حکم رد صلاحیت شهردار منتخب اعضای شورا از طریق نمابر به شورای شهر ابلاغ گردید.

این حکم زمانی صادر شد که چند ساعت قبل از ابلاغ رد صلاحیت شهردار منتخب، “رفیع‌آبادی”، رییس شورای استان نیز در جلسه فوق‌العاده شورای شهر سیرجان حضور یافت و از وجود ابهاماتی در عدم تاییدیه حکم شهردار منتخب شورا مطالبی را بیان کرد.

در ادامه “رفیع‌آبادی” این نکته را به اعضا یادآور شد که اگر شهردار ظرف مدت سه ماه تعیین نشود شورا منحل می‌شود.

اما از سوی دیگر، گزینه منتخب شورا، در سه دوره قبل نیز به عنوان شهردار سیرجان منصوب بوده است اما رد صلاحیتش بعد از سه دوره برای برخی اعضای شورا دور از انتظار به شمار می‌رود.

دلایل رد صلاحیت “منصور آبیار” شهردار منتخب شورا، ۲۲ مورد تخلف ذکر شده است.

در این میان برخی از اعضای شورای شهر سیرجان این رد صلاحیت را سیاسی دانسته و بر این موضوع پافشاری دارند که شورا محل کار سیاسی نیست و نباید به سوی مسایل سلیقه‌ای سوق داده شود.

جای تعجب اعضای شورا این‌جاست که چرا حکم رد صلاحیت شهردار منتخب، پس از گذشت بیش از ۶۰ روز، در ساعات غیراداری آن‌هم عصر پنج‌شنبه، به شورای شهر نمابر شده است.

در میان این اختلافات، اعضای ۱۱ نفره شورای شهر سیرجان دو دسته شدند و تعدادی با اعتراض به حکم عدم صلاحیت شهردار منتخب موافق بودند و عده‌ای رفتن به سراغ پروسه انتخاب شهردار بعدی را جزء برنامه کاری خود دانستند.

متعرضان به حکم رد صلاحیت شهردار، با اشاره به این نکته که طبق قانون، شورای شهر پس از گذشت ۱۰ روز از مهلت قانونی برای تعیین حکم شهردار، این اختیار را داشت که حکم شهردار را صادر کند، در نهایت رییس شورا را نشانه گرفتند و بیش از ۶۰ روز خالی بودن اتاق شهردار و تعلل در کارهای عمرانی شهر را کوتاهی رییس شورا دانستند.

پس از اختلافات شدید در شورای شهر سیرجان، گروه مخالف حکم رد صلاحیت شهردار منتخب، با عدم حضور در جلسات و حضور در اتاق دیگری از شورا، اعتراض خود را به این حکم نشان دادند و بر این عقیده استوارند که یا باید به این حکم اعتراض شود یا در جلسات شورا حضور نمی‌یابند تا شورای چهارم منحل گردد و به این صورت آبستراکسیون نسبی اعضای شورای شهر سیرجان صورت گرفت.

منیع:ایسنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.