×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
آتش‌سوزی در کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان/تصاویر

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،شامگاه پنج شنبه کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان در پانزده کیلومتری جاده کرمان به جوپار دچار آتش سوزی مهیبی شد و با تلاش نیروهای امدادی و آتش نشان، آتش سوزی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان مهار شد.

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی با اشاره به اینکه آتش سوزی در کارخانه روغن نباتی گلناز تقریبا ساعت ۲۳ پنجشنبه از انبار روغن این کارخانه آغاز شد بیان کرد: به دلیل قابل اشتعال بودن مواد موجود در این کارخانه آتش به سوله دوم این کارخانه که تجهیزات تاسیساتی و فنی درآن قرارداشت سرایت کرد و حدود ساعت ۴ صبح مهار شد.

به انبار آمونیاک صدمه‌ای وارد نشده

خادمی با اشاره به این که دراین حادثه بخشی از انبار مواد اولیه خسارت دیده است، افزود: یکی از انبارهای کارخانه آتش گرفت که خوشبختانه خطوط اصلی تولید صدمه ای ندیده است.

خادمی خاطرنشان کرد: بر اثر این آتش سوزی سیم‌های برق کارخانه سوخته و برق منطقه قطع شد اما هیچ صدمه‌ای به انبار نگهداری مواد اولیه کارخانه و انبار امونیاک وارد نشده است.

در کوتاه‌ترین زمان، آتش نشانان به محل حادثه رسیدند

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ دستگاه ماشین آتش نشانی و امدادی از کرمان و شهرها و کارخانه های اطراف و حتی از فرودگاه کرمان در مهار آتش سوزی مشارکت کردند عنوان کرد: طی چند ساعت گذشته این خودروها چندین بار نیز آب‌گیری و در محل تخلیه شدند.

وی گفت: ماشین‌های آتش نشانی از کرمان، سیرجان، ماهان، زرند، مهیاباد، فرودگاه، رفسنجان و … با تمام امکانات حضور داشتند اما به دلیل حجم بالای حریق در این حادثه مهار کردن آتش ساعاتی به طول انجامید.

خادمی اذعان کرد: چند اکیپ آتش نشانی در محل باقی ماندند تا به صورت کامل از وضعیت مهار آتش سوزی اطمینان پیدا کنند.

وی تصریح کرد: با مهار آتش سوزی کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان، خطوط تولید روغن نباتی روند فعالیت خود را از سر گرفتند و وضع عادی به خطوط تولید روغن بازگشته است و کارگران کار خود را ادامه دادند.

خادمی عنوان کرد:گرمای شدید هوا در شهر کرمان و وزش باد موجبات گسترش حریق را فراهم کرده و با وجود حضور تمام توان آتش نشانی کرمان و حتی استفاده از توان اطفاء حریق کارخانه‌های استان کرمان از جمله کارخانه  و شهرهای اطراف حریق ساعاتی ادامه داشت.

گرمای هوا و وزش باد عامل مهمی در گسترش آتش بود

مدیرعامل کارخانه روغن نباتی با رد هرگونه شایعه در خصوص علت این آتش‌سوزی اظهار کرد: علت وقوع این حادثه نامشخص است و میزان خسارات وارد شده هنوز برآورد نشده اند و در دست بررسی می‌باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.