×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
آغازعملیات انتقال آب از خلیج فارس به گل گهر سیرجان

gol goharبه گزارش“سیرجان خبر” حسن قاسمعلی زاده معاون فنی واجرایی شرکت انتقال آب به صنایع جنوب شرق کشور اعلام کرد: این طرح در سه مرحله که در مرحله اول با خط انتقال ۲۹۲ کیلومتر از بندرعباس تا گل گهر، مرحله دوم از گل گهر سیرجان به مس سرچشمه به طول ۱۳۶ کیلومتر و در مرحله سوم از مس سرچشمه به چادر ملو یزد به طول ۳۰۷ کیلومتر انتقال می یابد.

وی افزود:این طرح سالیانه ۱۴۰ میلیون کیلومتر مکعب آب را به جنوب شرق کشور انتقال خواهد داد که از این مقدار۱۲۵ میلیون متر مکعب برای مصرف صنایع و ۱۵ میلیون متر مکعب در سال برای سایر مصارف خواهد بود.

حسن قاسمعلی زاده گفت : میزان سرمایه گذاری این طرح در حال حاضر ۶۴۰۰ میلیارد ریال است که بخشی از آب شرب استانهای هرمزگان ،کرمان ویزد را نیز زیر پوشش خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول نیز واحد آبگیری از دریا و آب شیرین کن به ظرفیت چهار و هشت دهم میلیون متر مکعب در روز برای تامین آب مورد نیاز مراحل یک ودو و توسعه آینده انجام می شود.

قاسمعلی زاده گفت : با توجه به اجرای همزمان طرح در مرحله یک و سه که از بندرعباس وسیرجان آغاز می شود مدت اجرای کل طرح تا گل گهر سیرجان ۴ سال به طول می انجامد.

عملیات اجرایی طرح ملی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر، پنجشنبه با حضور رییس جمهوری و ذکر یا علی و یا مهدی در هرمزگان آغاز شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.