×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
آمار تلفات درگیری های مصر به ۵۱ کشته و ۲۶۸ زخمی رسید

tazahorat mesrبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،خبرگزاری دولتی مصر «الشرق الاوسط» به نقل از وزارت بهداشت اعلام کرد، تظاهرات هواداران «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین این کشور در روز یکشنبه به مناسبت چهلمین سالگرد جنگ اعراب و اسرائیل در شهر های مختلف مصر به خشونت کشیده شد و در درگیری این گروه با مخالفان مرسی ۵۱ تن کشته و بیش از ۲۶۸ تن نیز زخمی شده اند.

خبرنگار «رویترز» گزارش داد، در بیمارستان «ابن سینا» در  محله «مهندسین» قاهره جنازه هشت تن از کشته شدگان را در حالیکه با پارچه های سفید و آبی رنگ پوشانده شده بودند، مشاهده کرده است.

«عبدالرحمن الطنطاوی» یکی از افراد تیم امدادرسان به رویترز گفت:« نیروهای پلیس و ارتش از بالای پل به تظاهرات کنندگان حامی اخوان المسلمین تیراندازی می کردند.»

هواداران محمد مرسی می کوشیدند تا به سمت میدان «التحریر» راهپیمایی کنند. اما نیروهای پلیس با پرتاپ گاز اشک آور و شلیک هوایی آنها را متفرق کردند. این در حالی بود که هزاران نفر از طرفداران حکومت و نظامیان مصر در این میدان برای گرامیداشت سالگرد جنگ اعراب علیه اسرائیل در سال ۱۹۷۳ تجمع کرده بودند.

گزارش ها حاکی است نیروهای ارتش سازماندهی مراسم در التحریر را برعهده داشتند و تدابیر شدید امنیتی را در مسیر های منتهی به این میدان اتخاذ کرده بودند.
از سوی دیگر، وزارت کشور مصر نیز  اعلام کرد، ۳۰۰ نفر از طرفداران مرسی در روز یکشنبه  توسط نیروهای امنیتی و پلیس بازداشت شده اند.

ارتش مصر  سوم  ژوئیه سال جاری پس از گسترش اعتراضات علیه محمد مرسی، وی را از ریاست جمهوری برکنار کرد و ضمن تعلیق قانون اساسی، «عدلی منصور» را به عنوان رئیس جمهوری موقت تعیین کرد. از آن زمان تاکنون شهر های مختلف مصر صحنه درگیری هواداران وی و نیروهای امنیتی شده است.

از زمان برکناری مرسی تاکنون صدها نفر در درگیری بین نیروهای امنیتی و هواداران وی کشته شده اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.