×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
آمریکا از ۱۲۵ میلیارد تماس تلفنی ظرف یک ماه جاسوسی کرده است/ ۱.۷ میلیارد تماس تلفنی از ایران

jasosi telefoni amricaبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،طبق شماری از گزارشات جدید، آژانس امنیت ملی آمریکا ظرف یک ماه نزدیک به ۱۲۵ میلیارد تماس تلفنی را مورد شنود مخفیانه قرار داده است.

بر اساس مجموعه‌ای از گزارشات و فایل‌های محرمانه دولتی فاش شده، شنود این تماس‌ها در کل ماه ژانویه ۲۰۱۳ صورت گرفته است و به ۱۲۴٫۸ میلیارد تماس تلفنی می‌رسد.

بر اساس این گزارش، در حالیکه اکثر شنود این تماس‌ها در خاورمیانه بوده است، حدود ۳ میلیارد نیز در خود آمریکا صورت گرفته است.

کریپتوم، سایتی که اسناد دولتی و شرکت‌ها را پست می‌کند، اسناد گوناگونی را ترکیب کرده است و گزارش می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا، ۲۱٫۹۸ میلیارد تماس تلفنی را در کشور افغانستان، ۱۲٫۷۶ میلیارد تماس تلفنی در پاکستان، ۷٫۸ میلیارد تماس تلفنی در عراق، ۷٫۸ میلیارد تماس تلفنی در عربستان سعودی، ۱٫۹ میلیارد تماس تلفنی در مصر، ۱٫۷۳ میلیارد تماس تلفنی در ایران و ۱٫۶ میلیارد تماس تلفنی در اردن را به صورت مخفیانه مورد شنود قرار داده است.

یک سند دیگر توسط کریپتوم روز چهارشنبه منتشر شد که نموداری درباره برنامه جاسوسی «پریسم» آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) را نمایش داده است. این نمودار توضیح می‌دهد که بسیاری از تماس‌های بین‌المللی که هدف قرار گرفته شده‌اند از مسیر موج حامل آمریکا عبور کرده‌اند زیرا ارزان‌تر هستند.

روز چهارشنبه، کاخ سفید ادعاهایی مبنی بر جاسوسی از تماس تلفنی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و ۳۶۱ میلیون تماس تلفنی شهروندان آلمانی را رد کرد.

همچنین روز چهارشنبه، «جیمز کلاپر» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش «لوموند» را رد کرد که گفته بود آژانس امنیت ملی آمریکا از ۷۰ میلیون تماس تلفنی در فرانسه جاسوسی کرده است.

روزنامه «هندو» نیز گزارش کرد که هند دیگر کشوری بود که بیش از یک میلیارد از تماس‌‌های تلفنی این کشور شنود شده بود.

این روزنامه در گزارش ماه سپتامبر اعلام کرد که اطلاعات «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که این تماس‌های تلفنی که حدود ۶٫۲۸ میلیارد می‌باشد، از طریق برنامه پریسم مورد جاسوسی قرار گرفته‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.