×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
شاگردان خادم آمریکا را در خانه‌اش شکست دادند/ یک برد تا فینال

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از تسنیم،تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در سومین دیدار خود در جام جهانی کشتی آزاد که از شب گذشته در ورزشگاه ۱۷ هزار نفری فوروم لس‌آنجلس آغاز شده موفق شد ۵ بر ۳  (با امتیاز فنی ۱۸ بر ۱۰)  آمریکا را شکست دهد.

آزادکاران کشورمان که در دیدار اول خود موفق شده بودند تیم ارمنستان را با قدرت پشت سر بگذارند و بدون از دست دادن حتی یک کشتی با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی برسند در دیدار دوم نیز نمایش تحسین برانگیزی برابر ترکیه داشتند. شاگردان رسول خادم هرچند در دیدار دوم برابر ترکیه همگی نفرات دوم تیم ایران بودند اما بازهم توانستند با حساب ۷ بر یک تیم ترکیه را از پیش‌رو برداشته تا یک گام دیگر به فینال نزدیک‌تر شوند.

تیم ایران که با همان ترکیب دیدار اول به مصاف آمریکا آمده بود در تمامی دیدارها هجومی کار را آغاز کرد و در نهایت با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید. از نکات عجیب این دیدار شکست احسان لشگری برابر فاستر بود.

نتایج انفرادی این رقابت‌ به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: در وزن نخست حسن رحیمی توانست در یک کشتی هجومی اسکوبدو را با نتیجه ۸ بر صفر ببرد تا به این ترتیب گام اول را تیم ایران با قدرت برابر آمریکا بردارد.

۶۱ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور که تنها آزادکاران وزن ۶۱ کیلوگرم در این مسابقات برای تیم ایران است پس از دو پیروزی در دو دیدار اول و دوم خود در پیکار سوم همان ابتدای کار ۴ بر صفر عقب افتاد. دارنده مدال برنز جهان در ادامه کار یک امتیاز با بیرون بردن حریف بدست آورد اما در یک کش و قوس بار دیگر خاک شد تا در تایم اول ۶ بر یک عفب بیفتد.

اسماعیل‌پور در تایم دوم نیز امتیاز از دست داد تا حساب کار ۸ بر ۳ شود. با این حال او با کشتی‌های هجومی خود کشتی را برگرداند و ۹ بر ۸ پیش افتاد. در ادامه کار بار دیگر پای هامفری از تشک بیرون رفت تا کشتی‌گیر جویباری کشورمان با نتیجه ۱۰ بر ۸ پیروز این میدان باشد.

۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری در همان ابتدای کار با یک فت پای زیبا و تاباندن حریف ۴ بر صفر جلو افتاد. نصیری در ادامه بار دیگر یک زیرگیری زیبا از برایان متکالف گرفت تا ۵ بر صفر جلو باشد اما در تایم دوم در حالی که ۸ بر ۲ از حریف پیش بود در نهایت با یک کشتی دور از انتظار ۱۱ بر ۸ مقابل متکالف شکست خورد تا کار برای تیم ایران کمی سخت شود.

۷۰ کیلوگرم: در وزن چهارم مصطفی حسین خانی در حالی به مصاف نیک مارابل رفت که پیروزی در این پیکار تا حدودی شرایط دو تیم را برای ادامه کار مشخص می‌کرد. حسین خانی با اداره کشتی با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

۷۴ کیلوگرم: در وزن ۷۴ کیلوگرم جردن باروس نامدار برای سومین بار طی چند سال اخیر به مصاف عزت الله اکبری رفت. باروس در ابتدای کار اکبری را دو بار خاک کرد تا ۳ بر صفر پیش بیفتد. در تایم دوم نیز هرچند اکبری بسیار جنگنده ظاهر شد اما این باروس بود که بار دیگر اکبری را خاک کرد.

با وجود این اکبری در نهایت موفق شد یک امتیاز از باروس بگیرد تا از این جهت پیشرفت خوبی را از وی شاهد باشیم. باروس در دقایقی پایانی بار دیگر اکبری را خاک کرد تا در پایان حساب کار ۷ بر یک به سود نماینده آمریکا تمام شود.

۸۶ کیلوگرم: در وزن ششم احسان لشگری در ابتدای کار غافلگیر شد تا با یک خاک ۲ بر صفر از فاستر عقب بیفتد. لشگری اما در ادامه کار توانست حریف را خاک کند تا کار ۲ بر ۲ شود. فاستر از نا آمادگی لشگری استفاده کرد و در نهایت پس از یک کش و قوس ۷ بر ۵ دارنده مدال برنز جهان را شکست داد تا کار برای تیم ایران کمی سخت شود.

۹۷ کیلوگرم: در وزن  ۹۷ کیلو جی دی برگمن به مصاف رضا یزدانی رفت. یزدانی همان ابتدای کار با یک زیرگیری مچ پای حریف را گرفت تا ۲ بر صفر پیش بیفتد. دارنده ۲ مدال طلای جهان دو بار دیگر نیز حریف آمریکایی خود را خاک کرد تا ۶ بر صفر پیش باشد. یزدانی در آخرین ثانیه‌ها بار دیگر حریف خود را خاک کرد تا در نهایت ۸ بر صفر مقابل حریف خود پیروز شود.

۱۲۵ کیلوگرم: در سنگین وزن و در جایی که کمیل قاسمی و تراول دلاگنف باید با هم پیکار می‌کردند، حساسیت این پیکار شرایط را برای قاسمی سخت‌تر کرده بود.  قاسمی در تایم اول با پوئن اخطاری که داوران به دلاگنف دادند موفق شد پیروز شود. در ادامه نیز کار دلاگنف به جایی نرسید تا ایران پیروز این میدان لقب بگیرد.

آخرین جدال تیم ایران از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه امشب برابر هند برگزار خواهد شد.

پیش از این دیدار نیز تیم ملی آمریکا در اولین دیدار خود موفق شد با نتیجه ۷ بر یک (امتیاز فنی ۳۰ بر ۸ به سود آمریکا) برابر ارمنستان پیروز شود. در این دیدار تمامی نفرات اصلی آمریکا به میدان رفتند و تنها این نیک مارابل بود که برابر آپویان شکست خورد تا شاید کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد از باخت این آزادکار آمریکایی که چندی پیش باروس قلدر را شکست داده بود، خوشحال شوند. در دیگر دیدار دور اول این گروه نیز ترکیه توانست با نتیجه ۶ بر ۲  (امتیاز فنی ۱۷ بر ۱۶ به سود هند) هندوستان را شکست دهد تا با وجود داشتن تیم جوان نتیجه خوبی را بدست آورد.

آمریکا در دومین دیدار خود برابر تیم هندوستان هرچند در سبک وزن با مشکل زیادی روبرو شد اما در سنگین وزن با جبران شکست‌های اوزان نخست به پیروزی رسید. شاگردان زکی جونز با نتیجه ۶ بر ۲ (امتیاز فنی ۳۲ بر ۷ به سود آمریکا) دومین دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. در دیگر دیدار دور سوم این رقابت‌ها نیز تیم‌های هند و ارمنستان به تساوی ۴-۴ و امتیاز فنی ۲۲-۲۲ دست یافتند.

از دور سوم این رقابت‌ها نیز تیم کشتی آزاد ترکیه ۵ بر ۳ ارمنستان را شکست داد اما ارمنی‌ها با توجه به قانون جدید امتیاز فنی ۲۱ بر ۱۸ پیروز شدند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.