×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
اجاره بهای نجومی در سیرجان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر”، هر ساله با فرارسیدن فصل تابستان بازار اجاره و خرید و فروش مسکن نیز داغ می شود، این بخش مهم از بدنه اقتصاد کشور فراز و فرودهایی را تجربه می‌کند و مردم نیز همواره با نگرانی از افزایش قیمتها پا به بنگاه‌های املاک می‌گذارند تا شاید بتوانند بر اساس امکانی که دارند سرپناه مورد نیاز خود را یافته و پرونده دغدغه مسکن را به مدت یک سال بایگانی کنند.
در شهرستان سیرجان نیز شاهد افزایش سرسام آور قیمت مسکن و اجاره بهاء نسبت به ساله های گذشته بوده ایم و با توجه به افزایش جمعیت و گستردگی شهرستان این افزایش قیمت ها به حاشیه شهر نیز سرایت کرده است به گونه ای که نرخ خرید و فروش مسکن و اجاره بهاء تفاوت زیادی با نقاط داخل شهر ندارد و این مشکل بزرگی را برای مستاجران و جوانان در شرف ازدواج که توانایی پرداخت چنین اجاره سنگینی را ندارند به وجود آورده است.

بررسی وضعیت مسکن نشان می دهد در چند سال گذشته قیمت خانه در سیرجان بسیار بالا رفته و رشدی جهش وار داشته است هر چند این مساله تنها به قیمت خرید خانه معطوف نمی شود بلکه وضعیت نرخ اجاره بها و رهن خانه در مناطق مختلف شهر نیز بسیار تعجب برانگیز است.
کافی است سری به بنگاه های املاک بزنید تا بهتر متوجه این مساله شوید.
در واقع می توان گفت مالکان تعیین کننده قیمت ها هستند و مستاجران مجبورند برای یافتن سرپناه مناسب درخواست های موجران را اجابت کنند.

با پرس و جو در بنگاه های معاملات املاک به قیمت های نجومی مسکن و افزایش اجاره بها بر می خوریم.

براساس گزارش میدانی خبرنگار “سیرجان خبر”، برای رهن یک واحد آپارتمان یک خوابه با متراژ ۹۰ متر در خیابان نواب بدون پارکینگ  باید مبلغ ۳۰ میلیون تومان پرداخت کرد و در خیابان حر ریاحی واحدی با همین متراژ و یک خوابه ۲۶ میلیون تومان رهن داده می شود.

بررسی قیمت ها در محله مکی آباد نشان می دهد که برای اجاره یک خانه با عمر ۵۰ سال حداقل ۵ میلیون و ماهانه از ۲۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اجاره بها  و برای رهن یک خانه ۱۷۰ متری ۳۵ میلیون تومان باید پرداخت کرد.

برای یک واحد زیر زمین در یکی از کوچه های بلوار عباسپور ۵ میلیون تومان رهن و اجاره بهاء ۴۰۰ هزار تومان ماهیانه و برای آپارتمانی ۱۰۰ متری در طبقه دوم واقع در همین محله نیز مبلغ  ۵ میلیون تومان و اجاره بهاء ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

واحد دیگری با مساحت ۹۰ متر در خیابان هجرت را هم می توان با پرداخت حداقل ۵میلیون تومان و هر ماه ۴۰۰ هزار تومان اجاره کرد و در در یکی از کوچه های بلوار نبوت خانه ای با ۱۵۰متر زیربنا ۴۰میلیون تومان رهن داده می شود.

برای اجاره  آپارتمانی ۱۰۰متری و دوخوابه در خیابان ارجمند به حداقل مبلغ ۵میلیون تومان و ماهانه ۳۰۰ هزار تومان نیاز است.

همچنین در مجتمع های مسکن مهر  واحدی ۸۵ متری به مبلغ ۳ میلیون تومان و ماهیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان نیاز است.

بنابر این گزارش در حالی که یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذارد ، اما تاکنون برنامه جدی و دقیقی در حوزه مسکن از سوی مسئولین و بویژه وزیر راه و شهرسازی اعلام نشده و مواردی مانند مسکن اجتماعی، استیجاری و … در حد حرف باقی مانده است.

شاید یکی از دلایل اصلی که باعث شده مسئولین و تصمیم گیرندگان در این حوزه توجه جدی به حل معضل مسکن در کشور نداشته باشند، این است که صابون مستاجر بودن به تن شان نخورده است و درکی از این موضوع ندارند که با وجود افزایش ۲۰ درصد ی دستمزدها  و افزایش سرسام آور هزینه های زندگی، مستاجران چگونه باید جوابگوی ارقام نجومی نرخ های اجاره بها باشند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.