×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
اجرای هفت طرح خیریه کمیته امداد سیرجان در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی “سیرجان خبر” ماه پرخیر و برکت رمضان ماه میهمانی خداوند که دروازه های مهمان سرای بزرگ الهی برای همگان گشوده می شود و شمیم عطر بهشت مشام عاشقان و رهروان طریق بندگی را می نوازد و در این ماه برای کمیته امداد حضرت امام(ره) برای تمامی کسانی که دلشان برای محرومین جامعه می تپد ماه خاصی است که با بقیه ماه های سال فرق میکند در این ماه کمیته امداد طرح های مختلفی را جهت کمک به محرومین اجراء میکند که خیرین با هر ذوق و سلیقه ای می توانند در این طرح های خداپسندانه مشارکت نمایند.

طرح مفتاح الجنه:

بسیاری از خیرین سیرجانی در این ماه مبارک منتظر فرصتی هستند که بتوانند از خانه نیازمندان و ایتام واقعی بازدید نموده و از نزدیک با مشکلات آنان آشنا و کمک های مورد نیاز ایتام را فراهم نمایند ؛ طرح مفتاح الجنه یکی از طرح های خوب ماه مبارک رمضان است که مورد استقبال خیرین سیرجانی واقع شده است سال گذشته بیش از ۱۵۰ خانوار مورد بازدید و سرکشی خیرین قرار گرفت.

طرح همیان مولی:

این طرح که با تاسی از مولای متقیان علی (ع) اجراء می شود خیرین وشیعیان خدا دوست با سرمشق قرار دادن مولی علی(ع) سبد مواد غذایی مانند برنج گوشت ومواد غذایی تهیه وتحویل خانواده ایتام می نمایند تا در ثواب افطار وسحر این خانواده ها سهیم شوند ومشمول دعای خاص این خانواده ها شوند.

طرح افطار واطعام :

در این ماه عزیز خانواده ایتام در تهیه افطار خوب با مشکل مواجه هستند لذا کمیته امداد طرح اطعام وافطار مددجویان تحت حمایت را همه ساله اجراء می کند و خوشبختانه مردم نوعدوست سیرجان همه ساله در این طرح مشارکت خوبی داشتند بعنوان مثال سال گذشته بالغ بر۱۱هزار افطاری بین نیازمندان توزیع گردید.

طرح شفا:

این طرح همان طور که از اسمش پیداست کمک وحمایت از بیماران صعب العلاج نیازمند می باشد در بین مددجویان تحت حمایت سیرجان تعداد ۱۵۰ بیمار صعب العلاج داریم که به بیماریهایی مانند سرطان – ایدز – ام اس – کلیوی و… دچارند و هزینه های زیاد این بیماران می طلبد که علاوه بر کمک های امداد از کمک خیرین ونیکوکاران هم بهره مند شوند و این در قالب طرح شفا هم اکنون در حال اجرا می باشد.

طرح اکرام ایتام:

این طرح که بیشتر در لیالی قدر به اجراء گذاشته می شود هر شخص می تواند حمایت یک یا چند یتیم را برعهده گرفته وماهیانه مبلغی حداقل ۳۰۰هزار ریال به حساب یتیمش واریز کند.

پیامبر اکرم(ص) در حدیثی زیبا می فرماید:« هر کس دست روی سر یتیمی بکشد(نوازش کند) به اندازه تعداد موهایی که از زیر دستش عبور می نماید برایش حسنه نوشته می شود.» طرح مفتاح الجنه فرصت بسیار خوبی است برای دوستداران اهل بیت وخیرین تا ضمن بازدید از خانواده ایتام در این ثواب بزرگ شریک شوند. ما حتی اگر نتوانیم کمک کنیم همین سرکشی وتفقد از ایتام اجر بزرگی برایمان خواهد بود ودل ایتام شاد خواهد شد .

طرح جمع آوری فطریه:

آخرین طرح امداد در این ماه مبارک مصادف با عید فطر جمع آوری فطریه و کفارات می باشد که در این طرح هم مردم سیرجان حضور بسیار خوبی دارند و نذورات و فطریه خود را به پایگاه های امداد تحویل می دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.