×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال برای پروژه انتقال آب از خلیج فارس

به گزارش “سیرجان خبر” شهباز حسن‌پور در نشست با مدیر شعب پست بانک استان کرمان در راستای اشتغال پایدار روستاییان استان کرمان از نیاز روستاها به بانک دولتی در راستای توسعه جدید عمران روستایی کشور سخن به میان آورد و گفت: در سال جاری یکی از ۴ بانک عامل صندوق توسعه ملی، پست بانک است.

وی با بیان این مطلب که رفع مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم، اظهار کرد: پست بانک یک بانک جوانی است لذا انتظار ما از این بانک توسعه و آبادانی روستاها و سپس اجرای اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موسسه غیرمجاز فرشتگان ظرف کمتر از یک سال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان منابع در سیرجان جذب کرد، افزود: یکی از مشکلات کشور پول‌های سرگردان است و متاسفانه نقدینگی موجود در کشور به ‌صورت علمی و کارشناسی هدایت نشده‌ است.

وی تصریح کرد: باید بدانید که وقتی این نقدینگی به‌طور صحیح هدایت نشود، قدرت تخریبی آن بیشتر از آبادانی‌اش است لذا اگر این پول را در جهت درست بکار گیریم باعث توسعه، آبادانی و رفع معضل بیکاری خواهد شد.

عضو کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی میزان پس‌انداز بانکی استان کرمان را ۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: متاسفانه برخی از موسسات غیردولتی منابع استان را به سایر استان‌ها منتقل می‌کنند، حتی یکی از موسسات وابسته به ارگان‌ها پول مردم استان را جمع آوری و در نقاط دیگر کشور اقدام به خرید زمین و سرمایه‌گذاری کرده است.

وی از حمایت نمایندگان استان از پست بانک خبر داد و خطاب به مسئولین پست بانک گفت: پست بانک باید رویکرد خود را تغییر دهید و در جهت جذب منابع کشور بیشتر تلاش کند.

حسن‌پور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط صندوق توسعه ملی در راستای اجرای پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی خبر داد و عنوان کرد: بدترین تنش آبی کشور مربوط به شهر کرمان است و تابستان آینده برای کرمانی‌ها بسیار سخت خواهد بود لذا پست بانک باید اقداماتی برای رفع این مشکل انجام دهد. متاسفانه تا کنون بانک‌های استان هیچ اعتباری در این خصوص اختصاص نداده‌اند.

وی با بیان این مطلب که باید اتاق فکری برای جذب منابع جدید راه‌اندازی کنیم، اظهار کرد: ما حمایت لازم را از طرح‌های جدید که در قالب اقتصاد مقاومتی و توسعه استان انجام می‌شود، خواهیم داشت.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه استان با سرعت بیشتری پله‌های توسعه را طی کنند، خاطرنشان کرد: مس سرچشمه و گل‌گهر همه منابع خود را به استان منتقل کرده‌اند و این امر باعث توسعه استان خواهد شد و اتاق بازرگانی کرمان یکی از موفق‌ترین اتاق‌های کشور است.

سید حمیدرضا گنجعلی‌خانی مدیر شعب پست بانک استان کرمان نیز در این جلسه به اقدامات پست بانک در شهرستان‌های سیرجان و بردسیر در راستای توسعه روستاهای این دو شهرستان اشاره و میزان منابع پست بانک سیرجان را ۲۸ میلیارد تومان اعلام کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.