×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024
از برگزیدگان دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی معراج تجلیل شد

به گزارش”سیرجان خبر”دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی این موسسه در نیمه دوم سال جاری برگزار و طی آن بالغ بر ۱۲۰۰ نفر از فعالین قرآنی آموخته های خود را محک زدند.
امام جمعه سیرجان در آیین اختتامیه این دوره از مسابقات گفت: خداوند در سوره والعصر مومنان را به چهار دستور کاربردی ایمان، عمل صالح، سفارش به حق و سفارش به صبر توصیه می کند. اگر همه مسلمانان این دستورات را در زندگی خود اجرا کنند عاقبت به خیر می شوند. وی افزود: امروزه حق مورد هدف دشمن قرار گرفته. همانا حق؛ خدا، ائمه اطهار، اسلام ناب محمدی، ولایت مطلقه فقیه و نظام جمهوری اسلامی است. باید یکدیگر را به یاری رساندن به حق سفارش کنیم و مقاومت و استقامت را سرلوحه امور شخصی و اجتماعی خویش قرار دهیم. در زندگی فردی صبر را در انجام واجبات و ترک محرمات به کار گیریم و در ابعاد زندگی اجتماعی هم در مواجهه با فشارهای اقتصادی بایستی یکدیگر را به صبر سفارش کنیم و در مقابل مشکلات زندگی استقامت پیشه کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) ۲۵ سال صبر و استقامت کرد برای این که بندگی خدا را به جا آورد. این چهار سفارش خداوند در شرایط فعلی جامعه باید استفاده شود برای اینکه به سعادت برسیم. وی تصریح کرد: این سختی ها و دوران تحریم تمام می شود، همانطور که سختی های هشت سال دفاع مقدس تمام شد. در دنیا ایرانی ها برای پیشرفت اهداف والای اسلام و انسانیت در خط مقدم قرار دارند و مسیر رسیدن به سعادت قطعا سخت خواهد بود. امیدوارم خداوند به همگی توفیق دهد تا عمل‌کننده به قرآن باشیم و در آخرت از شفاعت آن بهره مند گردیم.
مدیرعامل موسسه معراج اندیشه نیز در سخنان خود خطاب به نخبگان قرآنی عنوان کرد: تمامی شما نخبگان سرمایه های گرانقدر این شهر هستید و به واسطه همین نواهای قرآنی و حضور قرآن در جمع خانواده ها و به واسطه توجهات به قرآن است که برکت در جامعه توسعه می‌یابد. آموختن مهارت های قرآنی توسط نونهالان آینده دار این شهر و کشور بسیار ارزشمند است. وی افزود: در سایه سار قرآن، استعدادها پرورش پیدا می کنند و یک جامعه بزرگ شروع به جهش و بالندگی می کند و این بسیار خوب است. از سال گذشته در مدارس صبحگاه قرآنی برگزار می‌شود و در همین بین استعدادهای بسیاری شناسایی شده و در حال پرورش است. کرسی های تلاوت قرآن شکل گرفته و نوجوانان این شهر در حال حال آموزش قرآن هستند. برنامه‌های اینچنینی باید رونق بگیرد. ایران نژاد خاطرنشان کرد: شاید بیشتر این بار بر دوش پدر و مادرانی است که فرزندانشان در این مسیر قرار دارند و آن ها را حمایت و تشویق می‌کنند، این حمایت بسیار ارزشمند است. در کنار آن موسسات قرآنی به پرورش نخبگان پرداخته و خود را وقف قرآن کرده اند.
مدیرعامل موسسه معراج اندیشه با اشاره به استقبال بی نظیر از مسابقات قرآنی افزود: بالغ بر ۱۲۰۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند. هدایت و مدیریت این جمع کثیر مسئولیت سنگینی بود که به لطف خدا و قرآن به خوبی انجام شد. تمامی دست اندرکاران این اتفاق بزرگ باید با دقت و نکته سنجی بستری را فراهم کنند برای رشد استعدادها. مسابقات دوره ای قرآن یک حرکت پویا است که نخبگان قرآنی را مرحله به مرحله تا حفظ کل قرآن همراهی می‌کند و این یک حرکت مبارک است که نشان می دهد یک مجموعه اجرایی قوی پشت این کار است که به اجرای هرچه بهتر این مسابقات قرآنی کمک می کند.
گفتنی است تجلیل از داوران و برگزیدگان نهایی دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی و اجرای سرود بخش های دیگر این مراسم بودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.