×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
از دغدغه‌های رهبری تا موازی‌کاری برخی مدیران

“سیرجان خبر” مصطفی بهرام بیگی طی یادداشتی نوشت: سال‌هاست که مقام عظمای ولایت با توجه به الویت ها و نیازهای کشور و توجه مسولین و مردم به آن، هر سال را به یک نام معرفی می کنند که سال ۹۳ به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شد و نشان از دغدغه معظم له به مقوله های اقتصاد و فرهنگ جامعه است.

با توجه به ظرفیت های عظیم اقتصادی کشور؛ از منابع سرشار خدادادی گرفته تا نیروی انسانی متخصص، برای همه ی کارشناسان اقتصادی و حتی مردم مسلم است که آن طور که باید و شاید از این منابع به صورت بهینه استفاده نکرده ایم و موانع اقتصادی موجود در کشور مرتفع نشده است که دشمن نیز در جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ملت ایران دست روی همین نقطه ضعف گذاشته است.

اقتصاد کشور طی سالهای اخیر با ضعف های متعددی مانند عدم ثبات بازار، موج تورم و بیکاری، هزینه بالای تولید و ورود بی رویه کالاهای خارجی و …… مواجه بوده است که متاسفانه همه ی آنها به دلیل عدم توجه به ظرفیتهای عظیم داخلی و نبود مدیریت جهادی در برخی بخشها شکل گرفته است .

در حوزه فرهنگ نیز رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانیها  نسبت به هجمه گسترده فرهنگی غرب به کشور هشدار داده و از تعابیر مهمی مانند شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی  یاد کردند که این امر مهم از سوی برخی مسولین آن طور که باید جدی گرفته نشد.

تعدد مراکز تصمیم گیری در زمینه فرهنگ و عدم وجود سیستم یکپارچه، عدم وجود نقشه جامع فرهنگی، عدم اعتقاد و التزام به فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی در برخی مدیران، موازی کاری های متعدد وتصمیمات سطحی از مهم ترین مشکلات حوزه فرهنگی کشور است که عزم جدی مدیران این بخش را می طلبد.

در هر حال امید است با نامگذاری هوشمندانه و حکیمانه امسال، مردم و به خصوص مسولین اقتصادی فرهنگی کشور این مطالبه مهم مقام عظمای ولایت را مدیریت جهادی تحقق بخشند و شاهد حرکت سریع کشور به سمت قله های تعالی باشیم.

منبع:دانا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.