×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
از کلاهبرداری ۷۰۰ میلیونی تا پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در سیرجان ‌

به گزارش“سیرجان خبر” سرهنگ مهریار سعیدی با اعلام این خبر گفت: یکی از بازاریان سیرجانی پس از اینکه متوجه شد مبالغ زیادی از حساب وی برداشته شده، با حضور در پلیس آگاهی سیرجان شکایت خود را در این زمینه ارائه و پیگیری پرونده در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام تجسس‌های فنی پلیس در این زمینه، تصریح‌کرد: از آنجایی که شاکی بیشتر مبالغ مربوط به فروش اجناس خود را از طریق دستگاه کارت‌خوان دریافت می‌کرد، ظن ماموران برای کلاهبرداری از این طریق بیشتر شد.

سعیدی گفت: با تکمیل تحقیقات و دستگیری یک متهم در این رابطه، مشخص شد که متهم با جلب اعتماد صاحب مغازه برای مدت طولانی، نمونه‌ای از فیش‌های دستگاه کارت‌خوان مغازه عمده‌فروشی را از قبل نگهداری و نمونه تقلبی آن را با مبالغ مشخص چاپ کرده است و به هنگام خرید اجناس فیش تقلبی را به جای فیش اصلی تحویل می‌داده است.

وی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری ۷۰۰ میلیون ریالی، به شهروندان هشدار داد: افراد کلاهبردار معمولا شیک‌پوش، حراف و ولخرج هستند و با دادن وعده ازدواج، تامین شغل، حل مشکلات، دادن گذرنامه، گواهینامه و .. قصد کلاهبرداری دارند که شهروندان باید با هوشیاری پس از اطمینان از نیت طرف مقابل، مراتب را به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۳ سارق وکشف ۹ فقره سرقت قطعات خودرو در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان همچنین از دستگیری سه سارق و کشف ۹ فقره سرقت قطعات خودرو، طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در پی افزایش سرقت قطعات خودرو در سطح شهرستان سیرجان، مراتب با حساسیت لازم در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در نهایت روزگذشته سه سارق در حال سرقت قطعات خودرو از سوی ماموران شناسایی و در دو عملیات مختلف دستگیر شدند.

سعیدی بیان کرد: متهمان در بازجویی‌ها به ۹ فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو اعتراف کردند.

فرماندهی انتظامی شهرستان سیرجان در ادامه خاطرنشان کرد: این سارق با استفاده از تاریکی شب خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی مناسب را که در نقاط خلوت و تاریک پارک شده بودند، انتخاب و به آنها دستبرد می‌زدند.

وی تصریح کرد: سارقان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در سیرجان

فرمانده انتظامی شهرستان سیرجان در ادامه از پلمب شش واحد صنفی متخلف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس این شهرستان، در یک ماهه گذشته خبر داد و گفت: در راستای نظارت مناسب پلیس واحدهای صنفی در سطح شهر در چارچوب مقررات صنوف و جلوگیری از تخلفات از ابتدای ماه گذشته تاکنون، اجرای طرح نظارتی اصناف در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا از ۸۷ واحد صنفی در نقاط مختلف سطح شهر سیرجان بصورت محسوس و نامحسوس مورد نظارت و بازدید اکیپ‌های اعزامی پلیس قرار گرفته و شش واحد صنفی متخلف، پلمب شدند.

وی تصریح کرد: این واحدهای صنفی به دلایل مختلف از جمله نداشتن پروانه کسب، عدم رعایت ساعت کاری و عدم رعایت مقررات و ضوابط صنفی، توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان پلمب شدند.

سعیدی در ادامه با قدردانی از مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان خاطرنشان کرد: پلیس مصمم است با اقتدار تمام با برهم زنندگان نظم عمومی برخورد کرده و از این طریق آرامش و امنیت را در جامعه بسط و گسترش دهد.

فرمانده انتظامی سیرجان در پایان از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی از سوی افراد متخلف، موارد را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع تا نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.