×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
از گستاخی رسانه های انگلیسی در ماجرای تبریز و ارومیه تا ترجیح مجلس شراب توسط اولاند به صرف ناهار با روحانی/ درس هایی که این روزها غرب به دولت یازدهم می دهد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از دانا،غرب همان غرب است و نگاهش به ایران همان نگاه خبیثانه و دشمنانه ای که اگر یک راه نفوذ یا روزنه ای برای بر هم زدن اوضاع داخلی کشور پیدا کند، بدون شک دریغ نخواهد کرد. حالا در این مسیر دولت ایران در اختیار حسن روحانی باشد یا محمود احمدی نژاد. برای غربی ها روحانی و احمدی نژاد فرقی ندارد. آنها کاری به غرب زدگی یا غرب ستیزی افراد ندارند و آنچه در غایت نهایی در سر می پرورانند، براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 بیش از ۲ سال از روی کار آمدن دولت یازدهم می گذرد. دولتی که از روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری نیز شعار خود را بر اساس دوستی با کشورهای دنیا تنظیم کرده و سیاست تنش زدایی در روابط خارجی را در پیش گرفته بود. در این مسیر مذاکرات ایران و کشورهای ۵+۱ نیز تا جایی پیش رفت که توافق هسته ای در قالب برجام صورت گرفت و اهالی دولت همچنان بر روابط دو و چند جانبه با کشورهای دنیا تاکید دارند.

 در این مسیر اما رهبر معظم انقلاب در طول ماه های اخیر و پس از توافق ایران و کشورهای غربی در قالب برجام بر موضوع مقابله با نفوذ غربی ها تاکید کردند و خواستار جلوگیری از نفوذ دشمن در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و … شدند. موضوعی که این روزها به نظر می آید اهالی و یاران دولت یازدهم، آن را توهم توطئه می پندارند. این در حالی است که در طول هفته گذشته اتفاقاتی رخ داد که توجه به آنها می تواند به دولت یازدهم درس های بزرگی بدهد. درس هایی که همواره در داخل کشور از سوی مقام معظم رهبری گوشزد شده بود.

 اپیزود اول: دروغ پراکنی در ماجرای تجمعات تبریز و ارومیه

 عصر روز یکشنبه بود که از برخی شهرهای شمال غربی کشور و مناطق آذربایجان و ترک زبان خبر رسید که تجمعاتی در پی حرکت ناشایست برنامه فیتیله شبکه دوم سیما انجام شده است. این تجمعات البته در شرایطی بود که از چند روز قبل برخی از وابستگان به جریان های ضد انقلاب در قالب گروهک پان ترکیسم شیطنت های خصمانه خود را آغاز کرده و با سوء استفاده از احساسات مردم آذربایجان، اقدام به دعوت مردم برای برگزاری تجمع کردند.

 هنوز تجمع چند صد نفره در شهرهای تبریز و ارومیه آغاز نشده بود که رسانه های بیگانه و معاند اقدام به انتشار اخبار مربوط به این رویداد کرده و دروغ پردازی ها و تعمیم دادن تجمعات به سراسر کشور را آغاز کردند. نمونه بارز این دروغ پراکنی ها نیز شبکه و سایت فارسی زبان بی بی سی بود که با اخبار جعلی خود، سعی در بزرگ کردن ماجرا داشت.

 دروغ پراکنی ها و موج سواری روی احساسات مردم از اقداماتی بوده که همواره توسط رسانه های غربی، به خصوص شبکه های فارسی زبان انگلیس نشین صورت گرفته و این بار نیز در ماجراهای تبریز، یکبار دیگر ثابت شد که انگلیسی ها جز خباثت، دیدگاه دیگری نسبت به ایران ندارند و همواره در پی روزنه یا جرقه ای برای نفوذ به داخل ایران و برهم زدن اوضاع داخلی کشور هستند. از همین رو این مسئله یکبار دیگر درسی به مسئولان دولتی داخل کشور داد تا متوجه این موضوع باشند که غربی ها قابل اعتماد نیستند.

 ترجیح مجلس شراب به صرف ناهار با روحانی

 در جدید ترین ورژن تحقیر از سوی اروپایی ها، رئیس جمهور فرانسه ضیافت نهاری را که قرار بود هفته آینده با سفر روحانی به پاریس برای رئیس جمهور ایران ترتیب داده شود، لغو کرد!

  ایران از فرانسه خواسته بود که در این ضیافت شراب سرو نشود وغذای حلال روی میز باشد. اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز با این پاسخ که شراب جزئی از فرهنگ فرانسه است. میهمانی نهار برای روحانی را لغو می کند.

 فرانسه بلافاصله برای تحقیر جدید به رئیس جمهور پیشنهاد حضور در یک میهمانی صبحانه را می دهد. در عرف دیپلماتیک شان مقام رئیس جمهوری یک کشور نیست که از سوی میزبان به صرف صبحانه دعوت شود در حالی پیشتر به ضیافت نهار دعوت شده بود.

 گرچه ظاهرا تیم ایرانی، حضور در میهمانی به صرف صبحانه را نپذیرفته است اما شاید این اقدام فرانسه درس مهمی به دولت یازدهم برای دوری از سهل اندیشی و خود کم بینی داده باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.