×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
اطاعت از ولایت، تسلیم ناپذیری و داشتن بصیرت از درس‌های مکتب عاشورا است

به گزارش سرویس سیاسی“سیرجان خبر” حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه افراد بی‌بصیرت امام حسین(ع) را در کربلا تنها گذاشتند، اظهار داشت: اطاعت از ولایت، تسلیم ناپذیری و داشتن بصیرت از درس‌های مکتب عاشورا و حسین‌بن‌علی(ع) است.

امام جمعه سیرجان خاطرنشان کرد: اگر بصیرت بود، امام حسین(ع) تنها نمی‌ماند، عده‌ای احتیاط و سکوت نمی‌کردند و تسلیم ظلم یزید نمی‌شدند و امام معصوم(ع) هم به شهادت نمی‌رسید.

حسینی گفت: در این زمان و امروز هم مسلمانان گرفتار یزیدیان هستند و برای پیروزی اسلام ناب محمدی(ص) باید از همه از رهبری حمایت کنیم تا دشمنان نتوانند ضربه بزنند و ما را از رهبری جدا کنند.

وی آزادگی و آزادمنشی، احیای امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با استکبار و اشرافی‌گری، عزت و غیرت، بدعت‌ستیزی و احیای دین و ولایت‌مداری را از دیگر درس‌های مکتب عاشورا عنوان کرد و ادامه داد: باید مدافع و عامل به این درس‌ها بود تا مکتب شیعه همچنان پیروز میدان نبرد با مستکبران و فاسقان دنیا باشد.

خطیب جمعه سیرجان با محکومیت حمایت‌های آل سعود از تروریست‌ها، سنگ‌اندازی و تلاش آمریکا برای جلوگیری از سقوط تروریست‌ها در سوریه و عراق را محکوم کرد و ابراز داشت: امروز همه می‌دانند، تروریست‌ها اعم از داعش یا گروهای تکفیری دست‌پرورده و نقشه استکبار به سرکردگی آمریکا هستند.

حسینی تصریح کرد: اکنون که گروه‌های تروریستی به دست مردم و ارتش سوریه و عراق در حال سقوط هستند هر روز به بهانه‌ای تروریست‌ها را حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: لازم است برای دفاع از حقوق بشری که خود جامعه بین‌المللی از آن دم می‌زنند و برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردم مظلوم این حمایت‌ها را از تروریست‌ها قطع کنند تا مردم سوریه و عراق تروریست‌ها را نابود کنند و پرونده‌شان را ببندند و منطقه و جهان از شر تروریست‌ها خلاص شود.

حسینی، جنایت آل‌سعود در یمن و بمباران اخیر ظالمان سعودی در کشته و زخمی شدن ۹۰۰ نفر که دنیا را نیز متحیر ساخت، محکوم کرد و متذکر شد: جامعه جهانی و بین‌المللی با سکوت در کنار حکام آل‌سعود ایستاده و ظلم جهانی به مردم بی‌دفاع در کشورهای مختلف، عملکرد سازمان‌های بین‌المللی را زیر سؤال برده است.

امام جمعه سیرجان با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) و روز دفن شهدای کربلا در خطبه اول با تقدیر از عموم مردم شهرستان سیرجان در برگزاری عزاداری‌های گسترده، شایسته و تلاش مسؤولان و شهرداری در ایجاد فضای عزاداری‌ها، گفت: انقلاب کربلا الگوی همه شیعیان جهان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.