×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
اعطای نشان ویژه جشنواره به سیدحسن نصرالله/اعلام اسامی برگزیدگان

به گزارش“سیرجان خبر” آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور سرداران نقدی، سلامی، جزایری و فضلی و رضایی، سینماگران و چهره‌های فرهنگی و هنری از جمله حجت‌الله ایوبی، محمد‌رضا جعفری جلوه، سعید راد، امیرحسین شریفی، محمود پاک‌نیت، احمد مراد‌پور، محمد‌حسین لطیفی، مصطفی رزاق‌کریمی، مهدی شاه‌حسینی، سید‌سعید سید‌زاده و … در برج میلاد تهران در حال برگزاری است.

در ابتدای این مراسم، حامد زمانی خواننده جوان کشورمان به اجرای جدیدترین ترانه خود با نام «بسیم‌چی» پرداخت.

سپس محمد خزاعی به عنوان دبیر جشنواره به سخنرانی پرداخت و گفت: برخی در شب‌نشینی روشنفکرانه، مقاومت را به سخره گرفتند اما خاموشی مقاومت با سینماگران ما امکان ندارد.

* اسامی برگزیدگان سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

ـ تندیس بهترین فیلم کوتاه به سیف‌الله یزدانی برای فیلم «از درون آینه»

ـ تندیس بهترین فیلم مستند به محسن برمَهانی برای فیلم «به پشت تابلو نگاه کن» و جایزه ویژه این بخش به حبیب‌الله والی‌نژاد برای مجموعه «آخرین روزهای زمستان»

ـ جایزه بهترین فیلمنامه به نرگس آبیار برای فیلم «شیار ۱۴۳»

ـ جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل به ابراهیمی حاتمی‌‌کیا برای فیلم «چ»

ـ جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل به فیلم «مسیر طولانی ماندلا تا آزادی»

ـ جایزه بهترین کارگردانی بخش بین‌الملل به «پابلو لارین» از شیلی برای فیلم NO

ـ اعطای تندیس بخش ضدتکفیری به مجید ذوالفقاری برای فیلم «ام قیاس»؛ ضمن اینکه همه آثار شرکت‌کننده در این بخش، تندیس جشنواره مقاومت را دریافت کردند.

ـ تندیس بهترین فیلم داستانی بخش عماد مغنیه به علی غفاری برای «ابوزینب» و جایزه ویژه این بخش به عماد برنات کارگردان فیلم «پنج دوربین شکسته» تعلق گرفت.

ـ اعطای جایزه فیلم برگزیده از نگاه خانواده شهدا به «ابوزینب» به کارگردانی علی غفاری

ـ «شیار ۱۴۳» بهترین فیلم مردمی شد

ـ جایزه ویژه دبیر جشنواره به مسعود ده‌نمکی اهدا شد. ده‌نمکی در سخنانی کوتاه گفت: از حاتمی‌کیا به عنوان تنها حامی‌ام در سینمای ایران تشکر می‌کنم و این جایزه را به خانواده درگذشتگان معراجی‌ها تقدیم می‌دارم.

ـ اعطای جایزه بهترین جلوه‌های ویژه به سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

ـ جایزه ویژه بازیگری مرد به پرویز پرستویی برای بازی در فیلم «میهمان داریم»

* اعطای نشان ویژه جشنواره فیلم مقاومت به سیدحسن نصرالله

در ادامه مراسم اعطای جوایز، نشان ویژه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان اعطا شد که پسر وی به نیابت از او این جایزه را از محسن رضایی، سردار جزایری و محمد خزاعی دریافت کرد.

در ادامه، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی کوتاه گفت: هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم و از همه دست‌اندرکاران فیلم مقاومت، چه کسانی که زحمت کشیدند فیلم‌های کوتاه، بلند و مستند تولید کردند و چه کسانی که در هیئت داوران آثار را داوری کردند تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به جایزه ویژه سیدحسن نصرالله تأکید کرد: البته جناب سیدحسن نصرالله باید جایزه خود را از دست امام زمان(عج) و امام خامنه‌ای دریافت کنند.

رضایی افزود: خوشبختانه ایشان پرچمی را که از ایران برخاسته شد به دست گرفت و امیدواریم این پرچم از دست ایشان به دست امام زمان(عج) سپرده شود. امیدوارم ما نیز تحت لوای این پرچم، راه شهدا را ادامه دهیم.

فرزند دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنانی کوتاه گفت: ما همیشه مورد لطف و حمایت ایران و امام خامنه‌ای هستیم.

*

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان فیلم «چ» در آیین اهدای جوایز بخش مسابقه سینمایی ایران جشنواره مقاومت پس از دریافت تندیس بهترین کارگردانی طی سخنانی گفت: قصد نداشتم صحبت کنم اما حالا که این فضا ایجاد شده چند دقیقه‌ای بیشتر  وقتتان را نمی‌گیرم چون این فضا را کاملا خودی و صمیمی می‌بینم.

وی افزود: باید فرقی بین جشنواره فیلم فجر و جشنواره مقاومت نباشد و باید بین آنچه که اینجا گفته می‌شود و آنچه که در جشنواره فیلم فجر گفته می‌شود، فرقی نباشد.

کارگردان فیلم «چ» در واکنش به اظهارات اخیر عباس کیارستمی مبنی بر بی‌مفهوم بودن دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گفت: عزیزکرده‌ای حرف‌هایی زده و شهدا را از افرادی دانسته که قربانی جنگ هستند که من از قبل رخ‌دادن چنین اتفاقی را می‌دانستم و می‌دانستم که یک جریانی است که به جنگ بی‌اعتناست.

حاتمی‌کیا خطاب به معاون وقت سینمایی ارشاد گفت: آقای بهشتی! شما در آن زمان مرا به جنوب و ایشان [کیارستمی] را به شمال راهی کردید، ما می‌دانیم که ایشان عزیزکرده جشنواره‌ها هستند، الحمدلله. همیشه هم پرچم ایران را در جشنواره‌ها بالا بردند که باز هم الحمدلله.

وی افزود: جناب آقای حسین حقیقی مدیرعاملاسبق بنیاد سینمایی فارابی! به یاد دارید که من برای فیلمی نزد شما آمدم و گریه کردم و گفتم که این فیلم نباید به خارج از کشور برود. و آنچه که الان رخ داده است، میزان را به دست بچه‌ها می‌دهد.

حاتمی‌کیا خطاب به فیلمسازان عرصه دفاع مقدس و مقاومت تأکید کرد: برادران! آن‌هایی که به قصدی آمده‌اید که فکر می‌کنید باید چیزهایی را بگویید که دیده‌اید! الان آقای عزیزی شهدا را نمی‌بیند!

وی خطاب به رئیس سازمان سینمایی که در سالن حاضر بود، گفت: من از آقای ایوبی، شخص رئیس‌جمهوری و آقای جعفری جلوه انتظار دارم که نظرشان را در اینباره به صراحت بگویند.

حاتمی‌کیا افزود: خدا به من این قوت را بدهد که به این حمله‌ها اعتنا نکنم ولی توقع دارم به عنوان افرادی که در جنگ بوده‌اند، نگاهشان را مشخص کنند. آقای ایوبی! شما خود در جنگ حضور داشته‌اید و صحنه‌هایی را دیده‌اید، اگر نظر خود را به صراحت اعلام نکنید، من معتقد خواهم بود در دولتی حرف می‌زنم که در آن نفاق است.

این کارگردان سینمای ایران در پایان سخنان خود عنوان کرد: دعا کنید به خون شهدا که کسانی که این خون‌ها را نمی‌بینند هرچه سریع‌تر رسوا شوند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.