×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری اواخر فروردین

به گزارش  “سیرجان خبر” به نقل از فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۳ در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران گفت: آزمون دکتری با ثبت‌نام ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ نفر برگزار شد که ۴۲ درصد این افراد زن و ۵۸ درصد مرد هستند و ۹۰ درصد داوطلبان کارت آزمون را دریافت کردند.

وی ادامه داد:‌ بر اساس تغییرات آزمون امسال، این آزمون در یک نوبت برگزار شد که ابتدا سؤالات تخصصی و سپس سؤالات عمومی و استعداد تحصیلی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

خدایی اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۹۳ اواخر فروردین ماه اعلام می‌شود، نیمه اول اردیبهشت ماه انتخاب رشته صورت می‌گیرد و معرفی به دانشگاه برای طی فرایند بررسی علمی پایان اردیبهشت ماه است.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۹۳ نیمه اول شهریور ماه اعلام می‌شود.

خدایی اضافه کرد: سؤالات امتحان نیز از ساعت ۱۸ امروز جمعه ۱۶ اسفند تا روز شنبه ۱۷ اسفند به تدریج بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی گفت: همچنین کلید اولیه سؤالات نیز پنجشنبه ۲۲ اسفند ماه اعلام می‌شود.

وی افزود:‌ نظرسنجی آزمون دکتری مانند آزمون کارشناسی ارشد صورت گرفت. به این شکل که ۴ سؤال در رابطه با بحث‌های روز، فعالیت‌های دانشجویی و نشاط و امید در دانشگاه مطرح شد.

به گفته وی ضرایب دروس در هر کدرشته امتحانی عبارت از مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده با ضریب ۴، استعداد تحصیلی با ضریب یک و زبان خارجی با ضریب یک است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.