×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
افتتاح چند طرح عمرانی و صنعتی در دهه فجر / اخذ مجوز مرز هوایی برای سفرهای خارجی

به گزارش “سیرجان خبر” فرماندار ویژه شهرستان سیرجان ظهر روز گذشته در نشست خبری با اهالی رسانه‌ شهرستان سیرجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهارکرد: در یکسال گذشته مسئولان شهرستان سیرجان با رویه همدلی و وحدت در مقابله با ویروس منحوس کرونا و کنترل این بیماری تلاش کردند و با همکار شهروندان و صنوف در این روز ها شاهد کاهش آمار ابتلا و فوتی‌هادر سطح شهرستان هستیم.

سهراب بهاالدینی گفت: در بحث کرونا، دو بخش تامین تجهیزات درمانی و بیمارستانی و تولید ماسک را در دستور کار قرار دادیم و همکاری نهادها، ادارات و شرکت‌های منطقه گل‌گهر با خرید تخت‌های آی سی یو و سی سی یو، دستگاه ونتیلاتور، دستگاه اکسیژن ساز همراه بود.

وی اذعان کرد: در بحث اورژانس هوایی بعد از سال‌ها پیگیری، با استقرار هلی‌کوپتر در بیمارستان امام رضا(ع) شاهد ارایه خدمات و امدادرسانی تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری و شهرستان‌های همجوار خواهیم بود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان اذعان کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری، با اجرای طرح کمک‌های مومنانه تاکنون ۴۱ هزار بسته معیشتی با همکاری خیرین، شرکت‌ها و نهادها میان اقشار کم درآمد و خانواده‌های هدف توزیع شد و همچنین در طرح حاج قاسم با تشکیل ۲۰۲ تیم مراقبتی متشکل از کادر درمان، با حضور به درب منازل شهروندان، اقدام به تست‌گیری از مردم می‌شود که این طرح‌ها زمینه‌ساز کاهش آمار مبتلایان به کرونا شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد.

سهراب بهاالدینی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی در مجموعه پلیس راهور و پلیس راه مبنی بر نظارت دقیق بر تردد خودروها در سطح شهر و جاده‌ها گفت: میزان تقاضا برای دریافت مجوز تردد در مسیر سیرجان به بندرعباس طی روزهای اخیر افزایش داشته که با مدیریت پلیس راه همراه بود.

وی از افتتاح چند طرح عمرانی و توسعه‌ای در منطقه گل‌گهر خبر داد و افزود: در ایام مبارک دهه‌فجر و پیروزی انقلاب، طرح گندله گهرزمین، طرح تولید ورق و چند طرح دیگر در منطقه گل‌گهر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

بهاالدینی شهرستان سیرجان را یکی از شهرهای نمونه و رو به پیشرفت در سطح استان و کشور دانست و یادآور شد: اکنون ۲۴ شرکت دانش بنیان در سیرجان در حال فعالیت است و نیز در حوزه مدرسه‌سازی توسط خیرین، شهر نمونه کشوری هستیم.

فرماندار سیرجان با اشاره به طرح های عمرانی سطح شهر خاطر نشان کرد: در سالجاری بیش از ۲۵۰ هزار مترمربع آسفالت در معابر شهری اجرا شده و همچنین ۳۷ دوربین نظارتی بزودی اضافه خواهد شد و نیز باغ ایرانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال با مشارکت شرکت گهرزمین و شهرداری در حال انجام است.

سهراب بهاالدینی افزایش اجاره بهای مسکن در سیرجان را نتیجه صنعتی و اقتصادی بودن، موقعیت جغرافیای و استراتژیک این شهرستان دانست و گفت: با توجه به رشد جمعیتی بالا و مهاجر پذیری سیرجان و عرضه و تقاضا، در حوزه مسکن، دولت با افتتاح طرح‌های مسکن مهر در سال‌های اخیر و طرح اقدام ملی مسکن در سال‌جاری که تاکنون ۱۲ هزار نفر در سیرجان ثبت نام کردند و نیز ایجاد شهر جدید توسط گل‌گهر راهکارهایی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با توجه به نزدیکی انتخابات، تاکنون انتخابات سالم در سیرجان انجام شده و امیدواریم انتخابات پیش روی شورا به صورت الکترونیکی انجام می شود، به بهترین نحو برگزار خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سیرجان بیان کرد: راه اندازی پرواز مشهد، ایجاد مرز هوایی برای سفرهای خارجی، نصب ۲۴دکل مخابراتی، احداث کنارگذر شرقی زیدآباد به سمت بندرعباس، باند دوم سیرجان بافت، باند دوم ملک‌آباد و استقرار یک تیپ از نیروی زمینی ارتش در سیرجان در دستور کار قرار دارد و با رایزنی‌های انجام شده به نتایج خوبی دست یافته ایم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.