×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
افراد بالای ۶۰ سال از حج محروم می شوند

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،منابع آگاه بهداشتی عربستان سعودی خبر دادند وزارت بهداشت این کشور به همه سفارت خانه ها و کنسولگری های عربستان در کشورهای مختلف ابلاغ کرده است امسال (هجری قمری) به علت انتشار بیماری ویروس کرونا به افراد بالای ۶۰ سال ویزای حج تمتع و عمره ندهند .

“عادل فقیه” وزیر بهداشت عربستان در نامه ای خطاب به وزارت بهداشت کویت با اعلام این مطلب از آنان خواست امسال (هجری قمری) از فرستادن افراد بالای ۶۰ سال برای انجام مناسک حج تمتع امتناع کنند .

سعید اوحدی در رابطه با این بیماری اظهار داشت: تا به امروز هیچ موردی از ابتلای زائران کشورهای اسلامی به ویروس کرونا در عمره مفرده مشاهده نشده است.

رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ویروس کرونا بیش تر در منطقه شرقی عربستان مانند شهرهای دمام و ریاض شایع است و در یک ماه اخیر نیز مواردی در شهر جده مشاهده شده است.

رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: در حال حاضر برای تمامی زائران ویزا صادر می شود و تاکنون نیز هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زائران ایرانی در عمره مفرده مشاهده نشده است.

اوحدی افزود: همچنین با هماهنگی سازمان حج و زیارت اوایل هفته آینده هیاتی متشکل واحد بیماری های واگیردار وزارت بهداشت به عربستانی اعزام می شوند و هم اکنون نیز ریس مرکز پزشکی حج و زیارت در عربستان مستقر است.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: طبق اعلام رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تا به این لحظه هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در بین زائران ایرانی در مکه و مدینه مشاهده نشده است.

وی گفت: البته به زائران ایرانی توصیه می شود نکات بهداشتی را رعایت کرده و تا حد امکان از حضور در محل تجمعات پرهیز کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.