×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت و اقتدار نظام را تضمین می کند

به گزارش“سیرچان خبر” اسحاق جهانگیری در دومین روز از سفر به استان کرمان روز جمعه در دیدار جمعی از مدیران صنعتی و اداری شهرستان سیرجان در محل مجتمع سنگ آهن گل گهر، افزود: عملکرد هفت ماه دولت نشان داد که می توان در این مسیر حرکت کرد و دولت باید به گونه ای سیاست گذاری کند که تورم از اقتصاد کشور بیرون رود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رشد منفی اقتصاد در چند سال گذشته و در حالی که دنیا رشد ۸ درصدی را نیز تجربه کرده باید شرایط به گونه ای فراهم شود که الزامات رشد ۸ درصدی را همه بپذیرند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ از یکدیگر تاثیر می پذیرند و تلاش ما بر این خواهد بود با نگاه ویژه به این دو مقوله، توسعه و اعتلای کشور را رقم بزنیم.

معاون اول دولت تدبیر و امید، اضافه کرد: اقتصاد و فرهنگ، پیشرفت و اقتدار نظام را تضمین می کند.

وی گفت: بخش زیادی از حمایت های مالی از اقتصاد به فرهنگ تبدیل می شود و با ترویج فرهنگ تلاش و توسعه و به صحنه آوردن مردم راه پیشرفت کشور ادامه می یاید.

وی تصریح کرد: در اقتصاد وقتی موفق خواهیم بود که مردم میدان دار آن باشند و در این عرصه فضای رقابت تعیین کننده ترین فضای اقتصادی است.

جهانگیری تاکید کرد: در قالب فضای رقابتی همه استعدادها به کار می افتد و استفاده بهینه از منابع در این فضا بصورت جدی نمایان می شود.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های فراوان اقتصادی و معدنی استان کرمان گفت: بهترین ذخیره سنگ آهن و مس در این استان است و سرمایه گذاری های صورت گرفته در این راستا توانسته است زمینه پیشرفت در این عرصه را فراهم کند.

معاون اول رییس جمهوری، استفاده از تولید داخلی را برای موفقیت کشور ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر استفاده از اجناس داخلی به فرهنگ تبدیل شود کمک بسیار بزرگی به توسعه کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته نیز با استفاده از تولیدات داخلی توانسته اند به این نقطه برسند.

استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: در استان کرمان توجه کلی همه مردم، سرمایه گذاران، نمایندگان، ائمه جمعه و جماعات و کارآفرینان بر توسعه متمرکز است و با توجه به اقدامات بسیار مناسب دولت تدبیر و امید در سطح داخلی و خارجی در سال جدید سرعت توسعه در این خطه چشمگیر خواهد بود.

وی گفت: توجه به اقتصاد و فرهنگ که در شعار امسال رهبر معظم انقلاب مطرح شده در اولویت برنامه های مدیریت استان کرمان است و خوشبختانه زمینه تحقق این امر در کرمان فراهم است.

همچنین در این نشست نمایند مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیرعامل مجتمع گل گهر سیرجان گزارشی از وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و طرح های در دست اجرا در این منطقه ارایه کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.