×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
امروز با پیروی از شهدا ایستادگی و اقتدار را آموختیم

به گزارش خبرنگار سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم گرامیداشت این روز در مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان برگزار و از کارکنان و ناویان و افسران دو مرکز آموزش شهدای وظیفه و آمادگاه ناوگان جنوب تجلیل شد.

حجت‌الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه سیرجان نقش نیروی دریایی را در حفاظت و حراست از مرزهای آبی ستودنی خواند و گفت: به برکت وجود نیروهای ولایی و جوانان متعهد و با ایمان کشور ایران اقتدارش را به دنیا ثابت کرد.

وی بیان داشت: نیروی دریایی همچنان مدافع منافع نظام و ملت ایران در دریا است و حتی در آب‌های آزاد نیز توانسته امنیت دریا را تامین کند و این به برکت رشادت دریادلانی است که با تبعیت از ولایت برای پیشرفت اهداف نظام تلاش می‌کنند.

حسینی افزود: اگر دشمن هشت سال ما را درگیر جنگ و دفاع از خاک میهن کرد و خیال سه روزه تصرف کشور ما را داشت از ایمان ملت ما و رشادت جوانان ما خبر نداشت و هشت سال با تمام توان علیه ما جنگید و در نهایت با خفت و خاری شکست را پذیرفت.

امام جمعه سیرجان گفت: نیروی دریایی بعثی عراق در روزهای اول دفاع مقدس و با عملیات مروارید مدافعان میهن و دریادلان نظام اسلامی در هفتم آذر سال ۵۹ نابود شد و ابتکار عمل عملیات دریایی به دست نیروی دریایی ارتش افتاد و شهدای ناوچه پیکان منشأ اثبات ایستادگی و اقتدار نیروی دریایی تا پای جان شدند.

راه ما راه شهدای عرصه دریا است

ناخدا یکم ستاد مجید توسلی فرمانده مرکز آموزش شهدای دریایی سیرجان گفت: امروز در حالی روز نیروی دریایی را به پاسداشت شهدای ناوچه همیشه قهرمان پیکان برگزار می‌کنیم که در حضور این شهدا اعتراف می‌کنیم اقتدار و آمادگی ما در برابر هر تهدید و یا دشمنی در اوج عزت و افتخار است و باز هم با شهدا پیمان می‌بندیم راه آنان که استقامت و عزت نظام اسلامی و تبعیت از ولایت و رهبری است، ادامه دارد.

وی از مرکز آموزش دریایی سیرجان به عنوان بزرگترین مرکز آموزش و آمادگی جوانان در خدمت به کشور در مرزهای آبی یاد کرد و گفت: همه امکانات برای آموزش‌های لازم عقیدتی و نظامی در هر زمینه‌ای فراهم است.

ناخدا توسلی عنوان کرد: اگر روزی به علت وابستگی از آموزش‌های عملیاتی و راهبردی جا مانده بودیم اما امروزه اعلام می‌کنیم به برکت انقلاب و نظام اسلامی آموزش‌های ما با قدرت عملیاتی و دفاعی و با فکر و تدبیر افسران و فرماندهان و جوانان دریایی والا و بالا است و بر اقتدار و توان دفاعی افزوده است.

وی آمادگی نیروی دریایی در برابر دشمنان و تبعیت از فرماندهی کل قوا را از اصول کاری این نیرو دانست و گفت: راه ما راه شهدای عرصه دریا است و امروز با پیروی از شهدا ایستادگی و اقتدار را آموختیم و این اقتدار موجب شده که حتی در آب‌های آزاد جهان هم مدافع منافع ملت ایران و نظام اسلامی باشیم.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.