×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است

به گزارش “سیرجان خبر” امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به عزاداری های صورت گرفته، از خطبا، مداحان، مسئولان هیئات مذهبی و همه مردم تقدیر و تشکر و از ایشان به دلیل رعایت مسائل بهداشتی تقدیر کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز مسئله اول کشور کروناست و از طرفی سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام ) از شعائر اسلامی ماست که الحمدلله با رعایت بیش از ۹۰ درصد دستورالعمل های بهداشتی این امر انجام پذیرفت که قابل تقدیر است، از این رو واجب است با رعایت مسائل بهداشتی به کادر درمان کمک کنیم و خستگی از تنشان بزداییم.

وی تاکید نمود علاوه بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید تضرع به درگاه خداوند، توسل به اهل بیت(علیهم السلام) و استغفار را فراموش نکنیم.

امام جمعه سیرجان روضه های خانگی را مایه خیر و برکت دانست و گفت: علمای دینی بر برپایی روضه تاکید داشتند چنانچه بیماری های صعب العلاج و همه گیر را با توسل به اهل بیت و قرائت زیارت عاشورا برطرف می شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به نام دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و در این موضوع تذکر لسانی باید انجام شود. متاسفانه برخی از بانوان علی رغم حضور در مجالس عزاداری سیدالشهدا، متاسفانه از حجاب خود غافل هستند و زمینه گناه را برای عموم فراهم کردند. زیبنده نیست شهری که به دارالحسین معروف شده، گناه عملی و علنی سرزند.

امام جمعه سیرجان با اشاره به اتفاقات در افغانستان گفت: عده‌ای انتقاد می‌کنند چرا ما در عراق و سوریه حضور یافتیم ولی امروز در کشور افغانستان که کشوری اسلامی و همسایه مان است، کاری نداریم؟ به این دوستان می گویم مومن باید زیرک و اهل بصیرت باشد. افغانستان با سوریه و عراق فرق دارد. زمامداران سوریه و عراق، افراد استکبار ستیزی بودند، دولت هایشان از ایران کمک نظامی خواستند، و از همه مهم تر در مرزهای کشور ما داعش رخنه کرده بود. متاسفانه رئیس دولت افغانستان که خود فردی آمریکایی و دست پرورده آنان بود، به ملت ایران توهین کرد و با دولت آمریکا دست برادری داد و امروز بدون درگیری و کشت و کشتار، به استقبال طالبان رفت و کاخ ریاست جمهوری را در اختیارشان قرار داد. از این رو باید صبر داشته باشیم، مسائل را زیرکانه و با ذهن باز بررسی کنیم تا ماهیت طالبان برملا شود و ببینیم چگونه می خواهد عمل کند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.