×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان یک دستاورد بزرگ است/ تکمیل چرخه تولید در مجتمع جهان فولاد فراهم می‌شود

به گزارش “سیرجان خبر” محمد جواد فدایی،استاندار کرمان در حاشیه بازدید از مجتمع جهان فولاد سیرجان اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه احیای مستقیم با ظرفیت تولید ۷/ ۱ میلیون تن آهن اسفنجی در سال و کارخانه ذوب و ریخته‌گری شماره یک با ظرفیت ۲/ ۱ میلیون تن در مجتمع جهان فولاد سیرجان بزودی آغاز خواهد شد که با بهره‌برداری از آن امکان تکمیل چرخه تولید در مجتمع جهان فولاد سیرجان فراهم می‌شود.

وی حجم سرمایه گذاری در این دو پروژه را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : شروع بکار این پروژه ها میتواند نقش حائز اهمیت در توسعه و ایجاد اشتغالزایی پایدار برای جوانانی که در پروژه های دیگر مشغول بودند و حالا آن طرح ها به بهره برداری رسیدند و این کارگران و مهندسین در این دو پروژه بزرگ به کار خود ادامه می دهند و از بیکاری شان جلوگیری می شود .

استادار کرمان از طرح انتقال آّب به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سیرجان بازدید و گفت: این طرح یکی از مهمترین پروژه هایی است که دو پیام و تذکر دارد یکی اینکه علی رغم تحریم ها و محدودیت ها می توان پروژه های بزرگ را انجام داد و دیگر اینکه یک الگوی موفق خواهد بود که می توانیم طرح های بزرگ را اجرا و با توان خودمان به پایان برسانیم .

محمد جواد فدایی افزود : امروز دارای موفقیت بزرگی در استان و منطقه هستیم که شاهد انتقال آب شیرین از خلیج فارس به استان کرمان و در ادامه به استان یزد هستیم .
وی افزود : با این خط در هرثانیه ۴/۴ مترمکعب به منطقه انتقال و در مخزن ۴۵ هزار مترمکبی ذخیره و در ادامه مسیر ۱۵ کیلومترتا تاسیسات مجتمع صنعتی و معدنی سنگ آهن گل گهر می رسد که این خط به زودی به بهره برداری خواهد رسید .
استاندارگفت برای اجرای این طرح بزرگ ملی بیش از ۲۵۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و بصورت ریالی ۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات شرکت های معدنی و صنعتی استان و کشورهزینه شده است که در فاز دوم و سوم این طرح نیز به مس سرچشمه و سنگ آهن چادرملو در استان یزد خواهد رسید.
فدایی از تلاش‌ها و فعالیت‌های شبانه‌روزی مهندسین ودست اندرکاران تشکر وگفت:این طرح ۲۴ مهرماه به دست رئیس جمهور محترم به بهره برداری خواهد رسید و می دانیم تامین آب چالشی بر سر راه توسعه‌ی صنایع این استان محسوب می‌شود و حل آن، زمینه‌ی جهش و رونق تولید را در حوزه‌ی صنعتی و معدنی فراهم خواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.