×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
انتقال فیش‌های عمره از طریق وکالت ممنوع است

haj va ziaratبه گزارش“سیرجان خبر”،  ناصر خدر نژاد گفت: با توجه به آغاز ثبت نام ‌های عمره مفرده با گزارش‌هایی که از استان‌ها گرفته شده است خدا روشکر مشکل خاصی وجود نداشت و زائران توانستند به راحتی ثبت نام خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: به علت اینکه ظرفیت ثبت نام‌ها افزایش داشته است بنابراین تمام اولویت‌های اعلام شده می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

خدر نژاد در خصوص نقل و انتقال فیش‌های عمره در سال جاری اظهار داشت: هنوز دستورالعمل‌های نقل و انتقال فیش‌های عمره در سال جاری به استان‌ها ابلاغ نشده است و پس از ابلاغ می‌توانند با مراجعه به دفاتر استان‌ها روندی را برای انتقال فیش خود انجام دهند.

وی افزود: خواهش ما این است که زائران خودشان را درگیر دلالان نکنند. تا ۱۰ یا ۱۲ روز دیگر سیستم انتقال به طور کامل در استان‌ها مستقر می‌شود و افرادی که به دلایلی که در آن دستورالعمل آمده مجبور هستند فیش‌های خود را انتقال دهند می‌توانند با مراجعه به دفاتر استانی در همان دفتر این کار را انجام دهند.

معاون حج،عمره و عتبات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: به هیچ واسطه‌ای اعتماد نکنند ضمن اینکه حضور هر دو نفر برای انتقال فیش در دفتر الزامی است و به هیچ وجه فیش‌های عمره با وکالت به دیگری انتقال داده نمی‌شود.

وی گفت: اگر در دفاتر استان‌ها به هر دلیلی محرز شود که بحث دلالی ایجاد شده است یا خرید و فروش از طریق واسطه انجام شده است جلوی آن را خواهیم گرفت.

خدر نژاد افزود: فقط می‌توانیم توصیه کنیم که مردم گرفتار دلالان نشوند و تسهیلاتی را فراهم کردیم که اگر فردی می‌خواهد انتقال را انجام دهد و مجبور به این کار است به راحتی بتواند این کار را انجام دهد و اذیت نشود و البته جلوی دلالانی را که می‌خواهند از این طریق کاسبی کنند را می‌گیریم .

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که انتقال فیش را به فرد دیگری امکانپذیر می‌کند این است که نباید خریدار فیش، هیچ فیش دیگری را به نام خود داشته باشد و نباید دارای فیش‌هایی باشد که از آنها استفاده نکرده است.

خدر نژاد افزود: حتی افرادی که فیش‌هایی دارند که جزء اولویت‌های امسال نیستند یعنی در سال جاری نمی‌توانند اعزام شوند نمی‌توانند با این استدلال که می‌خواهند در سال جاری به عمره اعزام شوند اقدام به خرید فیش کنند.

منبع: دانا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.