×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

به گزارش “سیرجان خبر” چند سالی است که صنعت گردشگری در ایران کاملا به صورت وارونه رشد و توسعه ی فراونی داشته  بگونه ای که بر اساس آمار غیر رسمی روزانه ۳۰۰۰ هزار ایرانی به ترکیه سفر می کنند . با احتساب ۳۶۵ روز سال ، گردش مالی و خروج ارز  از کشور ارقامی حاصل خواهد شد که به حقیقت آدمی را شگفت زده می کند !

جدای از پیامدهای فعلی و آینده نگرانه این رشد معکوس ، آنچه با چشم و گوش غیر مسلح ایرانیان اصیل و آگاه به ماهیت تاریخی و فرهنگی خویش را می آزارد برهنگی شتاب زده و عریانی خاص بسیاری از هموطنان در کشورهای همسایه است !

کشورهای همجوار ایران خاستگاه فرهنگ اسلامی و شرقی هستند و این فرهنگ ها آنچنان ممزوج یکدیگرند که مردم کشورهای همسایه  از دین غالب و اعتقادات کشورهای همسایه کم و بیش مطلعند . ممکن است حجاب و پوششی به نام چادر ایرانی را کمتر بشناسند ولی آگاهند که حجاب و پوشش متعارف از الویت های یک مسلمان است .

گذشته از اعتقادات دینی ، فرهنگ سرزمین های شرقی موءید  پوشش  کامل و بدون برهنگی است تصاویر برجای مانده از ایرانیان باستان نیز گواه پوشش تمام نواحی بدن زنان ایرانی است که از کلاه و پوشش خاصی هم برای پوشش سر استفاده می شد،. از طرفی بر اساس فطرت همه ی آدمیان معنا و مفهوم پوشش راحت بدون عریانی و جلب توجه جنسی را می شناسند و ترجیح افراد در جوامع لاییک نیز بر همین گونه است در حالی که از بایدها و نبایدهای دینی مطلع نیستند بر اساس آنجه باز خورد عمل آنان در جامعه است برای حفظ شانیت و امنیت خویش لباس مناسب بر تن می کنند .

همه ی اینها در حالی است که هموطن ایرانی در آسمان مرزی ایران و کشور همسایه ناگهان روسری از سر بر می دارد تا همرنگ جماعت غیر مسلمان شود تا به خیال خویش شهره ی شهر نباشد !

آنچه بسیاری  از  زنان ایرانی را که اگر از دین آنها پرسش شود خود را مسلمان ایرانی می دانند ، مجاب می کند تا در حضور مردان اجنبی ناگهان پرده  عفاف در اندازند آنچنانکه بجای انسانیت تنها جنسیتی غریضی از خود به نمایش بگذارند مطلبی آزار دهنده و بسیار جالب توجه است !
با اینکه در کشورهای همسایه ،مسلمانان کاملا پوشیده و هماهنگ با دستورات دین در کشورهای لاییک ظاهر می شوند بانوان مسلمان ایرانی از کشوری که حکومت اسلامی شیعه دارد سفر می کنند و به عنوان سفیری از کشور ایران تا جایی که ممکن است از طول و عرض پوشش خود کم می کنند !
این در حالی است که این رفتارهای ناهمگون با فرهنگ بوم و اصیل  چند هزار ساله ی ایرانی ، نه تنها چهره ی ایرانیان را مخدوش کرده بلکه سبب خواه شد تا بیگانگان مسلمانی مان را نیز به تمسخر بگیرند که این بزرگترین ظلم در حق خویش و اصالت ایرانی مان است .

.

.

.

با توجه به آنچه گفته شد  از بانوان ایرانی تقاضا می شود  اگر به هیچ  یک  از چارچوب های دینی معتقد نیستد  برای  حفظ کرامت انسانی خویش  هنگام حضور در کشورهای دیگر به عنوان یک ایرانی  متشخص  ظاهر شوید ، هماهنگ و زیبا بپوشید تا متانت و وقار ایرانی بودن، ادب و نزاکت  شما دیگران را  به کرنش و تواضع وا دارد ، نه آنکه  عمل نا آگاهانه ی شما سبب شود که زنان ایرانی را به چشم زنانی لاقید و بی پروا  که شناگران ماهری هستند که آب نمی یابند ،بشناسند !

چقدر تامل بر انگیز است که ناچار شویم به  زنانی آشنا با زیبایی های حجاب مسلمانی  پیشنهاد کنیم

اگر روسری بر سر ندارید ، لا اقل برهنه نباشید !

نویسنده: منصوره صامتی / کارشناس فرهنگ و رسانه

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.