×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
ایجاد مشکلات گوارشی با مصرف بی رویه آجیل و شیرینی

به گزارش “سیرجان خبر”، در ایام نوروز با رعایت یک رژیم غذایی مناسب مراقب سلامت خود باشید و از مصرف آجیل های کپک زده و رنگی به طور جدی خودداری کنید.

خوردن شیرینی های گردویی و نارگیلی حاوی چربی است و توصیه می شود افراد چاق ضمن خودداری از مصرف بی رویه این گونه شیرینی ها از شیرینی های کوچک تر استفاده کنند.

مسافران نوروزی درصورت امکان قبل از ورود به هر رستوران یا غذاخوری بین راهی یا نا آشنا از کیفیت و سلامت غذای آن رستوران اطلاعات کسب کرده و از مصرف همبرگر،سالاد الویه و ساندویچ مغز به دلیل بالا بودن احتمال آلودگی خودداری کنند.

بخشی از مسمومیت های غذایی مثل دل پیچه، سوء هاضمه و اسهال از عوارض آب و غذای آلوده به میکروب می باشد، لذا شایسته است مسافران نوروزی قبل از مصرف غذا در طول سفر دستهای خود را دو بار و هر نوبت به مدت ۱۵ ثانیه با آب و صابون بشویند.

از مصرف کنسروهای ضربه خورده ،زنگ زده و سوراخ شده در طول سفر خودداری و قبل از مصرف کنسروجات مختلف آنها را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

مصرف بی رویه چیپس، پفک، شکلات، شیرینی و سایر تنقلات و پرخوری موجب ایجاد نفخ، ترش کردن، اسهال و اختلالات گوارشی و سیری کاذب در کودکان و نوجوانان و چاقی در بزرگسالان می شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.