×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
این قانون شکنان/نشریه پاسارگاد مردم را فریب داد/اعمال فشار هم شورای نگهبان را از وظیفه خود دور نکرد

به گزارش خبرنگار سروییس سیاسی “سیرجان خبر” درست روز دوشنبه بود که نشریه پاسارگاد از نشریات زنجیره ای ابراهیم جهانگیری در تیتری تعجب برانگیز خبر تایید صلاحیت ابراهیم جهانگیری را منتشر کرد؛ پاسارگاد در متن این خبر به نقل از یک منبع معتبر گفته بود که جهانگیری در لیست تایید صلاحیت ها قرار گرفته و بزودی لیست آن متشر می شود. عجیب ترین بخش این خبر اینجا بود که در روز یکشنبه هنوز شورای نگهبان به اعتراض ها رسیدگی نکرده بود و قرار بود روز سه شنبه و چهارشنبه لیست به وزارت کشور ارسال شود. جهانگیری برای سومین بار اعتراض کرد اما نتیجه ای حاصل نشد و شورای نگهبان با بی اعتنایی به فشار های رسانه ای و شانتاژ خبری نشریات حامی جهانگیری با تکیه بر قانون، ابراهیم جهانگیری را رد صلاحیت کرد.

در کشوری که بر پایه حاکمیت مردم بنا نهاده شده است اعمال فشار برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود؛ دموکراسی و حاکمیت مردم را زیر سوال می برد، اما شورای نگهبان نشان داد که حتی اعمال فشار ها هم نمی تواند کوچکترین تاثیری بر تصمیمات این نهاد قانونی در کشور بگذارد، اما نشریات پاسارگاد، نگین و سخن تازه هنوز به این باور نرسیده اند که قانون برای همه افراد یکسان است.

ذوق زدگی بسیاری از اصلاح طلبان در تعیین جهانگیری باعث شد تا این افتضاح سیاسی شهر رقم بخورد، انتخابی که نه تنها هزینه سنگینی برای جریان اصلاحات شهر داشت، بلکه باعث شد تا چهارمین شکست جریان اصلاحات در سیرجان رقم بخورد و عملا جریان اصلاح طلبی در سیرجان برای چند سال متوالی بایکوت شود؛ تکیه بر قدرت دولتی سیاستی بود که با تیزبینی شورای محترم نگهبان به سرانجام نرسید و باید گفت: یک نماینده مجلس باید نماینده مردم باشد نه دولت.

عده ای از اطرافیان جهانگیری معتقد بودند که او با نزدیکی به دولت می تواند محتمل ترین گزینه باشد و تنها دلیلشان برای کاندیداتوری جهانگیری همین موضوع بود؛ سناریوی حامیان جهانگیری در مدت بررسی شورای نگهبان باعث شد تا اعتماد عمومی از مردم سلب شود و هر روز با انتشار خبرهای کذب در فضای مجازی مدعی تایید صلاحیت جهانگیری  توسط  رسانه های زنجیره ای وابسته به این جریان می شدند.

عباس دعاگویی چهره سوخته سیاسی شهر که فرماندار اسبق سیرجان در دوران اصلاحت بوده است، خود یکی از افرادی است که در این بازی سیاسی نقش اول را ایقا کرد؛ دعاگویی روز دوشنبه در نشریه پاسارگاد خبر تایید صلاحیت جهانگیری را تایید کرده بود؛ حال جای سوال اینجاست چطور فردی که خود زمانی فرماندار و مسئول هیئت اجرایی انتخابات در سیرجان بوده است با قانون آشنا نیست و قبل از آنکه لیست اسامی به وزارت کشور ارسال شود اظهار نظر کرده و با غیب گویی خبر تایید صلاحیت جهانگیری را می هد.

باید گفت این شانتاژهای پی در پی خبری از سوی رسانه های وابسته به جریان اصلاح طلب در سیرجان خاطرات تلخ روزهای فتنه ۸۸ را تداعی می کند، آنجا که اعلام پیروزی زود هنگام کاندیدای فتنه گر یک سناریوی از قبل تعیین شده بود و جو جامعه را متشنج و ملتهب کرد.

بازی سیاسی که نشریات منتسب به جریان اصلاحات در سیرجان پیش گرفته بودند مردم را نسبت به ارگان های نظارتی کشور بی اعتماد کرد و باعث شد تا جو متشنج مردم برای حمله به شورای نگهبان آغاز شود. پاسارگاد که خود را نشریه ای مستقل و بر پایه اخلاق مداری در طی سال های گذشته معرفی کرده بود؛ خود در این مدت چند ماه با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی در بسیاری از تیتر های خود مردم را فریب داد و شیوه ی تخریب را برای کاندیداهای جناح مقابل پیش گرفت.

حال که معادلات سیاسی شهرستان سیرجان با رد صلاحیت جهانگیری به هم خورده است؛ کمی آرامش سیاسی به شهر بازگشته و مردم با قطعیت کاندیداهای خود را شناخته و با حضور در پای صندوق های رای حماسه ای دیگر خواهند آفرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.