×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
شهیدی که فرزند ۱۴ساله اش را با خود به میدان رزم برد/ آسمانی شدن شهید رسولی با شعار یا شهادت یا زیارت

به گزارش سرویس حماسه و دفاع “سیرجان خبر” شهید حسین رسولی از شهدای تازه تفحص شده استان کرمان است که هویت وی مشخص شده است و پس از ۳۸ سال دوری به زادگاهش سیرجان باز خواهد گشت.

علی اکبر رسولی فرزند بزگ این شهید بزرگوار در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: شهید حسین رسولی در سال ۱۳۱۳ در روستای فریدون از توابع پاریز سیرجان دیده به جهان گشود او در اوان کودکی مادر خویش را از دست داد .

وی گفت: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۴۵ به شهر سیرجان مهاجرت کرد و در محله بدرآباد خانه اجاره کرد و از آنجا که وی جوانی مومن و شجاع بود خیلی زود با علما و روحانیون به ویژه مرحوم آیه الله حاج سید علی غیوری که در آن ایام در سیرجان تبعید بودند آشنا شد و ارتباط نزدیکی با آنها پیدا کرد و از این طریق با افراد انقلابی و آگاه از جمله شهید نصیری لاری آشنا شد و این ارتباط به حدی بود که شهید نصیری از ایشان به عنوان برادرش یاد می کرد.

علی اکبر رسولی اذعان کرد: پدر بنده با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران همه فعالیت های خود را رها کرده و به عضویت بسیج در آمد و در خرداد ماه سال ۱۳۶۰ جهت طی دوره های آموزش نظامی به پادگان قدس کرمان اعزام و بعد از طی سه ماه دوره آموزش نظامی به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آمد و  عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و در عملیات های مختلف شرکت نمود و پس از پایان یافتن عملیات رمضان که ایشان در اثر موج انفجار دچار مجروحیت هایی شده بود، به سیرجان بازگشت .

وی گفت: بعد از مدت کوتاهی مجدداً به جبهه اعزام گردید و همگام با دیگر رزمندگان حدود دوماه در پادگان دوکوهه مشغول آموزش نظامی بودند که پس از اتمام دوره آموزش نظامی به منطقه فکه منتقل شدند . در یکی از همان روزها در فکه، سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله در جمع رزمندگان حاضر شد و اعلام کرد که در آینده نزدیک عملیات بزرگی در پیش داریم لذا ده روز به همه رزمندگان مرخصی داد و از آنها درخواست کرد که هنگام بازگشت از مرخصی حداقل یک نفر رزمنده با خودتان بیاورید .

علی اکبر رسولی اذعان کرد: پدرمن پس از پایان مرخصی در لبیک به درخواست فرمانده اش ، من را که حدودا ۱۴ سال سن داشتم را با خود به جبهه برد و ولایت پذیری خود را به اثبات رساند.

فرزند ارشد خانواد رسولی بیان کرد: در عملیات والفجر ۳ لشکر ۴۱ ثارالله آماده شرکت در این عملیات گردید و شهید حسین رسولی بروایت همرزمانش غسل شهادت نموده و بر روی لباس نظامی اش نوشته بود یا حسین یا شهادت یا زیارت و مرگ بر صدام ، عاشقانه در گردان خط شکن حضور یافت و پس از رزمی بی امان در تاریخ هشتم مردادماه ۱۳۶۲ مصادف با سالروز شهادت امام رضا (ع) در منطقه عمومی مهران به دیدار معبود خویش شتافت و به فیض عظمای شهادت نائل گردید

گفتنی است پیکر مطهر این شهید بزرگوار در جاده مهران به کربلا جاویدالاثر بوده است که پس از ۳۸ سال غربت، توسط گروه های تفحص شهدا پیکر مطهرش در روز چهارشنبه ۱۹ دیماه ۱۳۹۸ مصادف با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) همراه با سه تن از همرزمانش ، تفحص شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.