×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
با دفاتر غیر مجاز زیارتی و متخلف برخورد قانونی می شود/دفاتری که خلاف قانون عمل کنند از طریق دادگاه پلمپ خواهند شد

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از آرمان کرمان،سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت کشور در رابطه برخورد قانونی با برخی از دفاتر سیاحتی متخلف گفت: سیاست  سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در واقع احترام جدی به  قانون است  و دفاتری که خلاف قانون عمل می کنند با آنان به شدت برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر مجموعه ای که خلاف قانون عمل کند در واقع حقوق مردم را تضییع کرده قانون در جمهوری اسلامی ایران، قانون مصوب مجلس، قانون مصوب هیئت دولت، مصوبات  شورای عالی  امنیت ملی مصرح و تصریحا اعلام می کنند سازمان حج و زیارت  متولی زیارت است و هیچ مجموعه دیگری بدون مجوز نمی توانند چنین کاری را انجام دهند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: همانطورکه دفاتر سیاحتی  دارای بند” ب” هستند اجازه نمی دهند به دفاتر سازمان حج و زیارت که دارای بند “پ” هستند  مسافر را به کشورهای غیر زیارتی ببرند و یا تور وارد کشور کنند قطعا سازمان حج و زیا ت نیز چنین اجازه ای نخواهد داد.

اوحدی بیان کرد:  یکی از ماموریت های صاحبی برخورد قانونی با افرادی که خلاف قانون عمل می کنند این است که اگر بدون مجوز این کار را انجام دهند توسط سازمان حج و زیارت از طریق دادگاه پلمپ خواهند شد و حتی دفاتری که نه بند “ب” و نه بند “پ” را دارند خلاف ان درخلاف است که قطعا با آنان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: این تضییع حقوق زائر است تنها مجموعه ای که در کشور تامین امنیت زائر را در کشور عراق دارد فقط و فقط سامان حج و زیارت است چه دلیلی دارد که زائر ما با یک مجموعه غیر مجاز  به زیارت برود که هیچگونه تامین امنیتی ندارد و اگر حادثه ای هم اتفاق بیفتد کسی  تایید نکند.

اوحدی با تاکید بر اینکه  تنها مجموعه ای که پوشش بیمه ای دارد سازمان حج وزیارت است، اذعان داشت: تنها مجموعه ای که خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت به آن تعلق می گیرد دفاتر حج و زیارت است .

وی عنوان  کرد: شما می دانید در عراق از یک همراه  بیمار در بیمارستان  ۱۵۰ میلیون دلار پول می گیرند در صورتی که درمانگاه ها ، بیمارستانها و مطب های  پزشکی در هتل ها داریم و هیچ مجموعه ای چنین امکاناتی ندارد .

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ابراز داشت: ما امسال سقف را برداشتیم و می توانیم حدود یک و نیم میلیون زائر به عتبات بفرستیم و خدای ناکرده هیچ دلیل منطقی نیست که بعضی از دفاتر بخواهند حق زائر را تضییع بنمایند که قطعا برخورد خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.