×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
بخشش والدین مقتول حیات دوباره به قاتل بخشید

به گزارش“سیرجان خبر” میثم شاهمرادی جوان ۲۲ ساله ای بود که دی ماه سال ۱۳۸۸ در یک نزاع دسته جمعی در منطقه بدر آباد سیرجان به قتل رسید.

قاتل میثم که ۲۵ سال داشت دستگیر و پس از اعتراف به قتل روانه زندان شد. حکم قصاص برای قاتل توسط شعبه اول دادگاه کیفری استان کرمان صادر شد که با تایید دیوان عالی کشور برای اجرا به دادگستری سیرجان رسید.

محمد شاهمرادی و شاه نسا امان لری اولیای دم مقتول در آستانه اجرای حکم قصاص با اعلام رضایت از قاتل ۲۵ ساله زندگی را به وی بر گرداندند.

رییس دادگستری شهرستان سیرجان گفت: سال ۱۳۸۸ یک فقره قتل عمد در سیرجان با ضربات چاقو به وقوع پیوست که با صدور حکم قصاص برای قاتل و تایید دیوان عالی کشور قرار بود اجرا شود اما با وساطت وکیل خانواده مقتول و جمعی از مسوولان و همشهریان و در عین ناباوری اولیای مقتول از اجرای حکم قبل از چوبه دار رضایت دادند.

سید محمود علیزاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اگرچه حکم قصاص در دین اسلام حیات بخش است اما عفو و گذشت از صفات خداوند است و امروز پدر و مادر مقتول با عزت نفس و بزرگ منشی به آن رسیدند.

وی بیان کرد: با وجود آن که این افراد نیازمند دیه بودند بدون گرفتن وجهی رضایت خود را از قاتل اعلام کردند که حرکتی بزرگ و اقدامی پسندیده می باشد و این روحیه بلند و ایثارگری قابل تقدیر و تحسین است.

محمد شاهمرادی پدر مقتول هم گفت: این کار را فقط برای رضای خداوند انجام دادم و برای قتل پسرم هیج وجهی را با اینکه بسیار پیشنهاد شده بود قبول نکردم تا با خدای خود معامله کرده باشم.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.