×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
برزیل – کرواسی؛ آغاز بیستمین دوره جام جهانی

به گزارش“سیرجان خبر” برزیل میزبان بیستمین دوره جام جهانی در اولین دیدار خود در این رقابت‌ها باید با کرواسی تیمی باانگیزه از قاره اروپا دیدار کند.

* برزیل

برزیل پرافتخارترین تیم جهان با ۱۹ حضور در تاریخ جام‌های جهانی توانسته ۵ عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد. آن‌ها با هدایت لوئیز فیلیپه اسکولاری در اندیشه کسب ششمین قهرمانی در جام جهانی هستند. فیل بزرگ (اسکولاری) در سال ۲۰۰۲ موفق شد قهرمانی در جام جهانی را به برزیلی‌ها هدیه کند و از آن زمان تاکنون این تیم در حسرت رسیدن به قهرمانی در جام جهانی مانده است.

برزیل در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی حضور نداشت که به واسطه میزبانی، صعودی مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل داشت. آن‌ها سال گذشته در جام کنفدراسیون‌ها موفق شدند پرقدرت ظاهر شوند و با برتری ۳ بر صفر برابر اسپانیا در دیدار نهایی، قهرمانی در این رقابت‌ها را تجربه کنند. البته یک نکته نگران کننده در این قهرمانی نهفته است و آن این است که هر تیمی که قهرمان جام کنفدراسیون‌ها شده، سال بعد نتوانسته در جام جهانی به قهرمانی برسد. برزیل با هدایت لوئیز فیلیپه اسکولاری در بازی‌های اخیر دوستانه خود نمایش خوبی از خود ارائه داده است و توانسته فوتبال هجومی یا همان ژوگوبونیتو را به نمایش بگذارد. آن‌ها در بازی با پاناما که دو هفته قبل برگزار شد موفق شدند به برتری ۴ بر صفر برسند و سپس صربستان را با یک گل از پیش رو برداشتند.

برزیل در حالی پای به جام جهانی ۲۰۱۴ می‌گذارد که ستاره‌های غایب بزرگی را در تیم خود ندارد. کاکا، رونالدینیو، روبینیو، آلساندرو پاتو، لوکاس مورا از جمله بازیکنان بزرگ برزیلی هستند که اسکولاری روی نام آن‌ها خط قرمز کشید. اکنون تیم جوان شده برزیل بیش از دوره‌های گذشته امید به قهرمانی در جام جهانی دارد.

* کرواسی

کرواسی که از فروپاشی کشور یوگسلاوی سابق به وجود آمد تاکنون تنها سه دوره حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. آن‌ها در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه با هدایت میروسلاو بلاژویچ اولین حضورشان را در تاریخ جام جهانی تجربه کردند که موفق شدند با حضور بازیکنان بزرگی چون داوور شوکر – روبرت یارنی و روبرت پروسینسکی به مقام جالب توجه سوم دست یابند. کرواسی در جام جهانی ۲۰۰۲ در همان دور نخست از گردونه رقابت‌ها حذف شد. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان نیز حضور داشتند و این بار نیز این تیم در همان دور گروهی از این رقابت‌ها حذف شد. کرواسی در جام جهانی آفریقای جنوبی غایب بود و اکنون با هدایت یک مربی جوان به نام نیکو کواچ ۳۳ ساله در اندیشه خلق شگفتی در جام جهانی قرار دارد.

کرواسی در انتخابی جام جهانی در گروه یک قرار داشت اما نتوانست از سد بلژیک بگذرد و به دیدار پلی‌آف رسید این تیم در پلی‌آف مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا موفق شد ایسلند را با نتیجه ۲ بر صفر در مجموع دو دیدار شکست دهد و به جام جهانی راه یابد تا آن‌ها چهارمین حضورشان را در جام جهانی تجربه کنند.

کرواسی در انتخابی جام جهانی با ایگور استیماک حضور داشت اما پس از عدم راهیابی کرواسی به صورت مستقیم به جام جهانی مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور استیماک را از کار برکنار کردند و نیکو کواچ را به عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.