×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024
بزرگداشت روز مباهله در سیرجان برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس مذهبی “سیرجان خبر” به مناسبت بیست وهفتم مهر ماه روز مباهله پیامبر اسلام (ص) مراسم بزرگداشت این روز مهم تاریخ اسلام با حضور جمعی از مسئولین در کانون فرهنگی تربیتی امداد سیرجان برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام صفی پور ضمن گرامیداشت این روز گفت: روز بیست و چهارم ذی الحجّه، روز مباهله پیامبر با مسیحیان نجران است که در نزد مسلمانان، اهمیت خاصّی دارد؛ چرا که گواه حقانیت و درستی دعوت پیامبر و عظمت شأن اهل بیت مکرّم اوست.

رئیس کمیته امداد سیرجان نیز در حاشیه این مراسم اظهار داشت: اجرای چنین برنامه هایی می تواند نقش مهمی در تعمیق اعتقادات مذهبی قشر جوان داشته باشد و آنان را با مسائل مذهبی بیشتر آشنا نماید همچنین سالی که مقام معظم رهبری سال جهاد فرهنگی نامید می طلبد امداد در مسائل فرهنگی بهتر وبیشتر وارد شود تا بتوانیم در مقابل تهاجم فرهنگی موفق تر عمل نماییم .

وی بیان کرد: دور جدید کلاس های کانون فرهنگی تربیتی کمیته امداد سیرجان راه اندازی شده است که بیش از ۲۵۰ نفر از مددجویان سیرجانی ثبت نام نمودند ودر رشته های مختلف هنری صنایع دستی کلاس های قرآنی ومذهبی رایانه آشپزی شیرینی پزی مشغول به آموزش شدند

به گزارش “سیرجان خبر” مباهله پیامبر (ص) با مسیحیان نجران، در روز بیست وچهارم ذی الحجّه سال دهم هجری اتفاق افتاد و پیامبر (ص)طی نامه‌ای ساکنان مسیحی نجران را به آیین اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذیرفتن اسلام نبودند نمایندگان خود را به مدینه فرستادند آنها خدمت پیامبر(ص) شرفیاب شدند، هرچه پیامبر(ص) دلیل و برهان آورد آنان قبول نکردند و امر به مباهله واگذار شد، جبرئیل نازل شد و آیه مباهله را آورد و پیامبر (ص) آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.