×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024

18450

اگر شهدا کاندیدا بودند، من به شهیدان همت و متوسلیان رای قطعی می دادم!

به سراغ دلسوختگان و دردآشنایان حقیقت در آسایشگاه ثار الله رفتیم تا حرف آنها را هم که صد البته الویت دارد بر هزار محقق و تحلیلگر سیاسی در خصوص انتخابات بدانیم، این مصاحبه با  “موسی سلامت” جانباز ۸۰ درصد جنگ انجام گرفت که حضرت حق نه یک بار بلکه چندین دفعه او را با آزمون سخت اما با حلاوت شهادت و جانبازی امتحان کرد، او با غمی وافر از اینکه نمی تواند بشنود و گه گاهی تهمت هایی که به او زده اند به او می رسد اما او عقب نشینی نمی کند و درس های شهید همت را با خود دوره کرده، شروع به سخن گفتن می کند.

موسی سلامت جانباز ۸۰ درصد روزهای گنج جنگ، در خصوص انتخابات، اظهار داشت: امیدورام رییس جمهور آینده به مردم به معنای واقعی رسیدگی کند و بداند که صحبت رهبر حجت است و اگر ایشان امری کردند هرچند به ضرر خود فرد اما با نفع عموم، انجام شود.

رییس جمهور باید مستضعف باشد

وی با تاکید بر اینکه رییس جمهور آینده باید از مستضعفین باشد، گفت: مستضعف فردی است که توانایی دارد اما محرومیت کشیده است، چنین فردی می تواند به درستی مشکلات را حلاجی کند و درد جامعه رابشناسد و خود را در شرایط دردمندان قرار دهد.

این آینه‌ی  رشادت های جنگ، یاد ایثارگران و خانواده آنها را لازم دانسته و یادآورشد که اگر این افراد نبودند سرزمینی نبود که دیگران بخواهند به سمتی برسند و انشالله خدمت کنند.

بهترین دوره ریاست جمهوری متعلق بود به …

عمو موسی بهترین دوره ریاست جمهوری را زمانی می داند که مقام معظم رهبری (مد ظله)، خود رییس جمهور بودند، وی علت این سخن را این گونه بیان می کند: اگر رهبر عزیز ما در آن زمان رییس جمهور نبود امکان شکست ما و نرسیدن ابزار بود، ایشان نه اینکه فقط تا نزدیکی جبهه ها بیایند و مانند برخی ها برگردند بلکه خود را در جریان و در دل جبهه ها قرار می داد و امام به درستی امور را به او محول کرد چرا که در کنار رسیدگی به کشور توجه به رزمندگان نیز داشت.

وی ادامه داد: عکس ها شاهد صحبت من هستند که وی با رزمندگان نماز جماعت می خواند و درکنار آنها روزهایی ناهار می خورد مثل برخی از آقایان نبود که عکس خود و فرزندانشان را فقط بر روی دیوارهای جبهه ببینیم و اثری از خودشان داخل فضای جنگ نباشد.

موسی سلامت، گفت: با  وجود رهبر و تلاش همه این مملکت روی پا مانده و ایشان حرفشان در میام مردم بسیار خریدار دارد.

بهترین کشور از نظر حمایت جانبازان، ایران است

این جانباز دفاع مقدس که خود را «عاشق همت» می خواند، با وجود مشکلات ایران را بهترین کشور در خصوص رسیدگی به جانبازان دانست و اذعان داشت: انسان وقتی پیگیری می کند متوجه می شود که بیشترین کشوری که به جانبازان رسیدگی می کند ایران است مثلا خود صدام دستور قتل جانبازان و معلولین را می داد تا خرج آنها نکند اما گاهی رسیدگی کم باعث می شود که فردی مثلا کلیه ی خود را از دست بدهد که این ربطی به نظام ندارد و مربوط به افرادی است که در زیر مجموعه کار می کنند و برخی افراد مشغول در امور مربوط به جانبازان و ایثارگران اتحاد ندارند.

من به شهیدان همت و متوسلیان رای قطعی می دادم

موسی سلامت به این سوال که اگر کاندیدهای ریاست جمهوری شهدا بودند، شما کدامین آنها را به عنوان کاندیدهای اصلح معرفی می کردید و در نهایت به چه کسی رای می دادید؟ پاسخ داد: شهیدان احمد متوسلیان، محمد بروجردی، صیاد شیرازی، حسن آبشناسان، محمد ابراهیم همت و مهتدی کاندیدهای من هستند، اما میان آنها شهید همت و متوسلیان که آیت الله بهجت و خود من خواب دیدیم که حاج احمد زنده است را انتخاب می کردم، احمد متوسلیان فردی است که بسیار ولایت مدار بود و در بحران ها می توانست رهبری را یاری کند.

وی در خصوص شهید همت، اظهار داشت: در کنار همت هر فردی بود عاشقش می شد چراکه اخلاص در او موج می زد و چیزی فراتر از زمان خود را می دید، همت مانند شعر حافظ است که هر وقت آن را بخوانی تازگی دارد و گویا نیاز روز تو است. رفتار و سخنان همت عجیب بود حتی در برخی موارد در خصوص اطرافیانش می گفت که سرنوشتش در جنگ چه می شود.

این جانباز، گفت: به عنوان مثال به من گفت که تو جانباز می شوی و خودم شهید!

موسی سلامت با ذکر مهمترین ملاک آنها، خاطر نشان کرد: مهمترین ملاک یک سیاست مدار که می تواند سایر ملاک ها را در خود بگنجاند این بود که عاشق وطن و دین خود بودند و این به معنای واقعی در آنها نمود داشت، بدون اینکه سختی هایی از قبیل نیاز به خواب ، فضای گرم در هنگام سرما و خنک در شدت گرما را در نظر بگیرند به تکلیف خود عمل کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.