×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024

به گزارش “سیرجان خبر”، علاقه به خوراکی‌ها و آشامیدنی‌هایی که حاوی مقدار زیادی رنگ هستند یا سیگار کشیدن از عوامل تاثیرگذار بر رنگ دندان‌ها هستند و می‌توانند آن‌ها را تیره‌تر کنند. افزایش سن دیگر عاملی است که سبب تیره‌تر شدن دندان‌ها خواهد شد. در سنین پایین‌تر دندان‌ها به طور کامل از یک لایه‌ی ضخیم مینای دندان پوشیده شده‌اند که به دندان‌ها ظاهری نسبتاً سفید خواهد داد. متاسفانه با افزایش سن مینای دندان نازک‌تر شده و این امر سبب مشخص شدن رنگ دندان می‌شود که ممکن است به میزان قابل توجهی تیره‌تر از رنگ مینای دندان باشد. خوشبختانه راه حل‌های متعددی برای روشن‌تر کردن  رنگ دندان‌ها وجود دارد.
سفید کردن دندان‌ها به علت سریع بودن، ایجاد نتایج چشم‌گیر و نسبتاً ارزان بودن یکی از محبوب‌ترین روش‌هاست. به طور معمول از دو روش مختلف برای سفید کردن دندا‌ن‌ها استفاده می‌شود که شامل سفید کردن دندان در مطب و استفاده از کیت‌های خانگی است. اگر در فکر سفید کردن دندان‌هایتان هستید پیش از هر گونه اقدامی لازم است که یک دندانپزشک وضعیت دندان‌ها و لثه‌هایتان را بررسی کند. این کار به منظور حصول اطمینان از سلامت دندان‌ها و لثه‌ها انجام می‌شود، زیرا سفید کردن دندان‌های ناسالم می‌تواند منجر به بروز عوارض جانبی ناخواسته نظیر حساسیت و درد دندان شود.
سفید کردن دندان‌ها در مطب روشی بسیار سریع است که می‌تواند در یک جلسه دندان‌هایتان را چند درجه روشن‌تر کند. در روش خانگی دندانپزشک تِرِی‌ ساخته شده مخصوص دندان‌هایتان را به شما خواهد داد. دندانپزشک ژل سفید کننده با قدرت سفید کنندگی مناسب را برای شما تجویز کرده و طریقه‌ی استفاده از تری‌ را به شما نشان خواهد داد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حدوداً دو هفته تری‌ را چند ساعت در روز یا در طول شب روی دندان‌ها قرار دهید.
علاوه بر این‌ روش‌ها، روش‌های مختلف دیگری هستند که می‌توان از آن‌ها برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد. اگر به طور کلی از رنگ دندان‌هایتان راضی هستید اما فقط یک یا دو دندان‌تان تغییر رنگ زیادی پیدا کرده یا لکه دار شده‌اند و یا اگر شکل غیر طبیعی دارند یا ساییده شده‌اند می‌توانید از ونیر پرسلن استفاده کنید. ونیر پرسلن این دندان‌ها را کاملاً پوشانده و می‌توان چندین سال‌ از آن استفاده کرد.

در نگارش این مطلب از نتایج تحقیقات ارائه شده در سایت‌های Your Dentistry Guide ‌و American Academy Periodontology و کتاب‌ Implant Restorations: A Step-by-Step Guide نوشته کارل دراگو  استفاده شده است.
دکتر پوپک معصومی، جراح و دندان‌پزشک متخصص پاتولوژی فک و صورت است. کلیه خدمات و درمان های دندان‌پزشکی از جمله تشخیص بیماری‌های دهان، بیوپسی ضایعات دهان، عکس‌برداری دندان، آموزش بهداشت دهان و دندان، جرم‌گیری، بلیچینگ (‌سفید کردن دندان)، ترمیم‌های کامپوزیت (پرکردگی‌های همرنگ دندان)، درمان ریشه (عصب‌کشی)، درمان مجدد ریشه و ایمپلنت، لمینیت در مطب دکتر پوپک معصومی ارائه می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.