×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
بیانیه شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی سیرجان بمناسبت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)

به گزارش “سیرجان خبر” هر چه به انسان می رسد چه مفاسدی که در دنیا باشد از جمله مفاسد انسان و حکومت و چه مفاسدی که از آن دنیا به انسان وارد می آید همه از خود انسان نشات میگیرد، بهشت را اعمال انسان ها آباد می کند و جهنم را نیز اعمال ما می افروزد و ما الان در صراط مستقیم هستیم ، همان صراطی که یک طرفش دنیا و یک طرف دیگرش عاقبت است و وقتی این پرده برداشته شود آن وقت باید از این صراط که از متن جهنم می گذرد عبور کنیم، فساد همان آتشی است که ما را احاطه کرده و باید از آن سالم عبور کنیم.حضرت امام خمینی (ره)

در حالی سی امین سالگرد ارتحال جانسوز معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) فرا می رسد که متاسفانه شاهد شکل گیری پدیده ی شومی به نام فساد به خصوص از نوع اقتصادی آن هستیم که هم چون آفتی به جان نظام مقدس جمهوری اسلامی افتاده است و هر روز بر شکاف میان مردم و مسئولین می افزاید.

از جمله موارد کلیدی که حضرت امام (ره) در کلام گهر بار خویش به مسئولین نظام متذکر می شدند، پرهیز از خوی کاخ نشینی و اشرافی گری بود؛ شاید بتوان اصلی ترین عامل فساد اقتصادی امروز جامعه را روی آوردنبرخی مسئولین و آقا زاده هایشان به اشرافی گری و فخر فروشی آنها نسبت به قشر مستضعف جامعه دانست. 

حضرت روح الله در همین خصوص می فرمایند : « سرچشمۀ همۀ مصیبتهایی که ملت‌ها می‌‏کشند این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان ـ به اصطلاح خودشان ـ از آن‌ها باشد. و آن‌ها این طور هستند، اشراف و اعیان این طور هستند که تمام ارزش‌ها را به این می‌‏دانند که آنجایی که زندگی می‌‏کنند بهتر از دیگران باشد، آن رفتاری که مردم با آن‌ها می‌‏کنند، رفتار عبید با موالی باشد؛ تمام افکارشان متوجه به این مسائل است. باید حتماً چند تا پارک داشته باشد، چند تا باغ داشته باشد در شمیران، در تهران، در کجا، تا اینکه بشود یک نفر آدم ـ عرض می‌‏کنم که ـ نخست وزیر یا یک نفر آدم وزیر کذا. و این‌ها وضع روحیشان، به حسب نوع، وضع روحیشان این طور بود که چون قدرت را، تمام ارزش‌ها را به قدرت می‌‏دانستند، تمام ارزش‌ها را به قدرت مالی می‌‏دانستند، به قدرتهای دیگر می‌‏دانستند، در مقابل قدرت بالا‌تر از خودشان خاضع و عَبد بودند، در مقابل ضعفایی که قدرت ندارند، فرمانفرما و حکومت بودند » . 

متاسفانه امروز در جامعه ما شاهد به راه افتادن یک مانور تشریفات و تجملات در بین برخی از مسئولین و وابستگانشان هستیم که بزرگترین ضربه را به حیثیت نظام وارد می آورد و با اهداف اولیه و مقدس امام عظیم الشان در تاسیس حکومت اسلامی کوچکترین سنخیتی ندارد. بررسی تاریخ بیانگر این معناست که فساد در هر عصری و در همه جوامع بوده است. البته درحکومت دینی مسائل مالی و اقتصادی، به دلیل تأثیر بسیارش بر فکر و روح و اعتقاد مردم، جایگاه ویژه ای دارد.

بالطبع مفاسد اقتصادی بخصوص اگر توسط حاکمان و کارگزاران حکومت اسلامی صورت بگیرد، آثار سوء آن شدیدتر خواهد بود . بی تردید یکی از وظایف مهم نظام اسلامی، نظارت بر اعمال کارگزاران است. در شان نظام اسلامی نیست که خدای نکرده برخی از کارگزاران طوری زندگی و رفتار کنند که با تضییع حقوق مردم، موجبات فراهم شدن ثروت های بادآورد ه گردند. امیر المومنین نیز در حکومت کوتاه ۵ ساله خویش ، بر مسیر عدالت‌خواهی و با قاطعیت مکتبی با‌ اشرافیت جدید، به دور از کوچک‌ترین تسامحی، به مبارزه بر می‌خیزد و فساد‌زدایی اقتصادی را وجهه همت خود می‌سازد و ارزش خلافت را از آب‌بینی بزی و از لنگه کفشِ وصله‌داری هم کمتر می‌بیند .

در بینش امام علی (ع) تنها راه فساد زدایی اقتصادی و استیفای حق مظلوم از ظالم، قاطعیت است؛ لکنت زبان در این مسیر مطرود بینش امام علی (ع) است. در دوران حکومت امام علی(ع)، شاهد مفاسدی همچون اختلاس و دزدی از بیت المال و برخورد جدی و قاطع آن حضرت بودیم . یکی از موارد قابل تامل در سیره حکومتی امیر مومنان علی (ع) برخورد ایشان با کارگزاران متخلف است.مسئولین و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرموده امام عزیز، هیچ شانیتی جز خدمت به مردم ندارند و باید برای بازگشت به شعارهای اصیل و ابتدایی انقلاب اسلامی و تحقق اهداف و آرمانهای بلند امام راحل، راه ساده زیستی و تواضع را در پیش گیرند. 

بسیج دانشجویی شهر ستان سیرجان در پایان ضمن تسلیت سی امین سالروز رحلت جانسوز و ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) از تلاش های قاطعانه و دلسوزانه قوه محترم قضائیه در برخورد بامسئولین متخلف و وابستگان و آقا زادگان سواستفاده گر آنها که اعتماد از دست رفته مردم را باز می گرداند و سلامت و پاکی حکومت اسلامی را به بهترین شکل به اثبات می رساند، تقدیر و تشکر می نماید.والسلام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.