×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024
تا بسیج و تفکر بسیجی است، انقلاب اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد

به گزارش “سیرجان خبر” حجت الاسلام‌والمسلمین سید محمود حسینی، امروز در خطبه های نمازجمعه به بحث مذاکرات برجام در چند روز آینده اشاره کرد و با اعلام این مطلب گفت: اکنون تنها راه باقی مانده ایستادگی بر مواضع است و قطعا در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که به دنبال تضییع منافع ملت ما هستند، ایستادگی می‌کنیم و به‌هیچ‌عنوان از خواسته به حق ملت ایران کوتاه نخواهیم آمد.

وی گفت: بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای کشور ما به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند و این نشان دهنده صداقت ما است و طرف های مقابل هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی پنجم آذرماه روز بسیج را یاد آور شد و گفت: تا بسیج و تفکر بسیجی است، انقلاب اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد و بسیج رکن اساسی در جامعه هست که باید تقویت شود و امروزه بسیج آثار و ثمرات موفق نه تنها بر کشور ایران بلکه در تمام نقاط جهان جلوه گر و نمایان است.

خطیب جمعه سیرجان افزود: بسیج در تولید علم، فعالیت هسته ای، نانو، موشک و همه پیشرفت ها کارنامه درخشانی دارد و در عرصه‌های مختلف هم همانند دفاع مقدس، دفع توطئه‌های دشمنان، دوران کرونا، تهیه و توزیع کمک مومنانه، بحث واکسیناسیون، پرورش دانشمندان علمی و هسته‌ای بسیار درخشان و موفق بوده است.

وی گفت: بسیج از زمان رسول الله (ص) مثل میثم تمارو ابوذرها، تا ۷۲ نفر از یاران سیدالشهداء در کربلا تا به امروز حاج قاسم و حججی ها بوده است. بسیجیان افرادی هستند که تهدیدات و تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل می‌کنند و در دوران دفاع مقدس بسیج ماندگار و بیمه شد و در جریان تحریم‌ها هم دشمنان می‌خواستند با تحریم و ارعاب ایران اسلامی را در تنگنا قرار دهند ولی بسیج با آمدن به صحنه تمام تهدیدها را به فرصت، توسعه و شکوفایی مبدل کرد.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی به هفتم آذرماه روز نیروی دریایی پرداخت و گفت: هفتم آذر، روز نیروی دریایی ارتش هست که در هفتم آذر سال ۵۹ عملیات مروارید؛ در پهنه آب‌های خلیج فارس نمایش شکوه و اقتدار ایران در دفاع از مرزهای آبی بود و شکست سنگین بر پیکره رژیم بعث عراق بود.

امام جمعه سیرجان افزود: هسته اصلی نیروی دریایی عراق در این عملیات منهدم شد، به طوری که تا پایان جنگ، تاریخ نشانه ای از حضور موثر یگان های شناور عراق را ثبت نکرد ودر این عملیات، هسته اصلی نیروی دریایی عراق منهدم شد، به طوری که رژیم بعثی هرگز جرأت نکرد خودنمایی کنند یا توان تهدید داشته باشند.

امام جمعه سیرجان به بحران آب در منطقه اشاره کرد و ضمن تاکید بر صرفه جویی این مایه حیاتی گفت: اولویتی که رییس جمهور و دولت باید برای استان کرمان و شهرستان سیرجان در دستور کار قرار بدهند، تامین آب است زیرا باید برای حل بحران کم آبی راه کار دائمی، اصولی و پایدارعملیاتی بشود.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی به اهمیت دعا برای رفع گرفتاری ها از جمله نزول باران اشاره کرد و گفت: جامعه امروزی ما نسبت به دعا و نیایش کمی بی توجه شده و نمی‌داند که کلید بسیاری از رفع گرفتاری ها و مشکلات و حصول گشایش های فردی و اجتماعی به همین ایجاد رابطه خالصانه با پروردگار مربوط می شود پس دعا را فراموش نکنیم.

خطیب جمعه سیرجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید حسن مدرس (ره)، سالروز شهادت این شخصیت بارز جهان اسلام دهم آذرماه که به عنوان روز مجلس نامگذاری شده است به نمایندگان مجلس گفت: با دولت هماهنگ باشند و برای حل مشکلات مردم از جمله اقتصاد و زندگی مردم بیشتر توجه کنند.

وی در خطبه اول نماز هم با تاکید بر تقوای الهی به مبحث نماز جماعت بر اساس آیات سوره فرقان در قرآن کریم پرداخت و گفت: حضور در مسجد و شرکت در نماز جماعت از چنان اهمیتی برخوردار است که اگراین جماعت از ده نفر بگذرد غیرقابل شمارش برای فرشتگان خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.