×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024

13920306000612_PhotoA

همزمان با آغاز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، یک فرقه ضاله دست به تبلیغ گسترده زده است؛ فرقه‌ای که با داعیه الوهیت شخص اول آن، در کارنامه سیاه خود اقدام براندازانه علیه نظام جمهوری اسلامی را دارد.

به گزارش سیرجان خبر به نقل از فارس، شهر تهران طی سال‌های نه چندان دور شاهد تبلیغات فرقه ضاله «سید ابراهیم میرزایی» بود، به طوری که در برخی محلات شرقی پایتخت شعارهایی با مضمون «ظهور منجی عالم بشریت ابراهیم میرزایی»، «اعلام قیام وحدت توسط پروردگار یکتا آقا ابراهیم میرزایی» به چشم می‌خورد. پیروان این فرقه ضاله به تازگی در بخش‌های مرکزی پایتخت از جمله حوالی خیابان‌ کریمخان و میدان منیریه نسبت به پخش برگه‌های تبلیغاتی اقدام کرده‌اند.

میرزایی که در ابتدا ادعای امام زمانی کرد، در نهایت هم ادعای الوهیت را در کارنامه سیاه خویش به ثبت ‌رساند،‌ متولد یازدهم مهر سال ۱۳۱۸ است. او در گرگان به دنیا آمد، دیپلم را در دبیرستان بهرام تهران گرفت و به دانشکده افسری رفت و در گارد جاویدان شاه مشغول خدمت شد، میرزایی استاد کونگ‌فو و مبدع سبک «توآ» بود که در آن زمان جزو ۱۱ استاد برتر این رشته ورزشی در جهان شناخته شد!

میرزایی پس از انقلاب ۱۳۵۷ در دوره اول انتخابات ریاست جمهوری ایران کاندیدا شد و به ارائه برنامه پرداخت، ولی به دلیل عضویت در کادر ارتش رژیم پهلوی رد صلاحیت شد. به گفته برخی منابع، وی از سال ۱۳۶۶ از کشور خارج شد و به ترکیه رفت. هر چند شنیده‌ها از مرگ میرزایی حکایت دارد، با این وجود اندک هواداران و دوستان نزدیک وی همچنان بر طبل این فرقه ضاله می‌نوازند و راه او را ادامه می‌دهند و فعالیت دوباره آن‌ها در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری جای بسی تأمل دارد.

سازمان «عَلم حق و عدالت» به رهبری میرزایی، به عنوان تشکیلاتی سیاسی که هدفش براندازی نظام است، تمایزی آشکار با دیگر سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی دارد و آن رویکرد اعتقادی عجیب این سازمان است، به گونه‌ای که در اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌ها بر انسانی و حتی الهی بودن حرکت سازمان تأکید می‌شود!

در این اعلامیه‌ها، مخالفان سازمان و سران جمهوری اسلامی ایران با القاب بسیار موهن (که بیشتر نشان از خصومتی عقیدتی دارد تا سیاسی) مورد خطاب قرار گرفته‌اند و در ادبیات به‌ کار رفته، از واژگان سیاسی استفاده‌ای ناچیز شده و بیش از آن، واژگان اعتقادی در رد و نفی نظام مورد استفاده قرار گرفته‌اند، استفاده از القاب و عناوینی مانند مصلح، منجی یگانه، راهبر الهادی‌ الحفیظ، و حتی لقب «آقا» به جای «آقای…» در جهت قداست‌بخشی به رهبر سازمان نیز پیرو همین امر قابل طرح است.

در بازخوانی اندیشه‌های فرقه‌ای این فرد، توجه به این موضوع لازم است که فهم مکتوبات میرزایی که خود را یگانه منجی ملت ایران می‌داند و به زعم خود مبارزه‌ای الهی را در این راه شروع کرده و حتی با ادغام کتب ادیان ابراهیمی (قرآن، انجیل و تورات) «کتاب التوحید» را به وجود آورده تا ضامن سعادت بشریت باشد، از عهده عوام ـ حتی خواص ـ خارج است! و این نه از پیچیدگی و عمق معنایی مکتوبات، که حاصل پریشان‌گویی در قالب رازآلودی آن‌هاست.

در اندیشه‌های فرقه‌ای میرزایی مواردی نظیر قداست‌بخشی، بنیان‌گذار فرهمند، توهم خدا شدن، قداست زدایی از پیامبران و هزار پاره کردن حقیقت به چشم می‌خورد، به طوری که در قداست‌زدایی از پیامبران الهی، وی با ایجاد شبهه در کتب و ادیان آسمانی مدعی است که تمام ادیان گذشته به خطا رفته‌اند و دینی که او آورده از همه آن‌ها برتر است!

اکنون که هواداران سازمان دوباره به طور علنی در سطح شهر تهران، تراکت‌های تبلیغاتی‌شان را به دست مردم می‌دهند، اقدامات پیشگیرانه از سوی مسئولان ضروری به نظر می‌رسد.

در ادامه تصویر یکی از تراکت‌های تبلیغاتی و کپی آن را مشاهده می‌کنید:

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.