×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه با ۵ محور کلید خورد + جزئیات

به گزارش“سیرجان خبر” احسان ارکانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه را در مجلس کلید زدیم گفت: درباره سازمان و برنامه و بودجه تحقیق و تفحص را مطرح کرده و در حال جمع آوری امضا از نمایندگان برای این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح به دنبال تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص و توزیع بودجه و اعتبارات سالانه کشور توسط این سازمان طی سالهای ۹۳ تا به امروز هستیم افزود: این دوران مربوط به دوران مدیریت آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به اینکه اعتراضات مختلفی در این سالها به عملکرد  سازمان برنامه و بودجه فعلی که قبلا سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود وارد است طرح تحقیق و تفحص از این سازمان را با ۵ سوال مطرح کردیم و آن را دنبال خواهیم کرد تا ضمن رسیدگی و بازرسی و بررسی مستندات و واقعیت ها نسبت به تحقیق و تفحص از عملکرد دوران مدیریتی آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه اقدام کنیم.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به محورهای تحقیق و تفحص عنوان کرد: سوال اصلی درباره بررسی شاخص ها، استاندراها و اساسا نحوه تعیین، تخصیص و توزیع اعتبارات و بودجه سالانه کشور بین دستگاه های اجرایی و استان های مختلف به ویژه اعتبارات عمرانی است.

ارکانی ادامه داد: محور دوم تحقیق و تفحص درباره بررسی نحوه تسهیل و توزیع منابع حاصل از هدفمندی یارانه هاست.

وی گفت: محور سوم این تحقیق و تفحص بررسی چگونگی تخصیص اسناد خزانه توسط سازمان برنامه و بودجه به پیمانکاران است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به محور چهارم این تحقیق و تفحص گفت: بررسی دلایل عدم تشکیل جلسات کمیته تخصیص در سازمان برنامه و بودجه است.

ارکانی خاطرنشان کرد: محور پنجم این تحقیق و تفحص نیز بررسی وضعیت امور استخدامی و نحوه مدیریت سرمایه انسانی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق کشور است که این موارد در آن دوران تحت مدیریت آقای نوبخت برنامه ریزی و دنبال می شد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراضات، انتقادات و ابهامات موجود نسبت به عملکرد ضعیف سازمان برنامه و بودجه و عملکرد پراشکال آقای نوبخت در این سازمان این تحقیق و تفحص هم مطالبه همه نمایندگان و هم مطالبه مردم است.

محورهای تفحص از برنامه و بودجه به شرح زیر است: 

۱- بررسی شاخص ها، استاندراها و اساسا نحوه تعیین ، تخصیص و توزیع اعتبارات و بودجه سالانه کشور بین دستگاه های اجرایی و استان های مختلف به ویژه اعتبارات عمرانی

۲- تحقیق و تفحص درباره بررسی نحوه تسهیل و توزیع منابع حاصل از هدفمندی یارانه ها

۳- تحقیق و تفحص بررسی چگونگی تخصیص اسناد خزانه توسط سازمان برنامه و بودجه به پیمانکاران

۴- بررسی دلایل عدم تشکیل جلسات کمیته تخصیص در سازمان برنامه و بودجه 

۵- بررسی وضعیت امور استخدامی و نحوه مدیریت سرمایه انسانی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق کشور

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.