×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
تدبیر دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به در بسته خورده است

به گزارش سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به سیرجان از افتتاح پروژه سیلوهای ۵۰ هزار تنی گندم سیرجان در هفته دولت خبر داد.
آغاز پروژه احداث سیلوهای ذخیره گندم سیرجان از سال ۱۳۸۵ آغاز شد که قرار بود در یک مدت زمان ۱۸ ماهه این سیلوها تکمیل و به بهره برداری برسد اما پس از گذشت نه سال از آغاز عملیات اجرایی، این سیلوها به طور راکد رها شده اند و نگاه مسئولان نیز برای بهره برداری از آن ها نیز به در بسته خورده است.
سیلوهای منطقه ویژه اقتصادی سیرجان با ظرفیت ۵۰ هزار تن و با اعتبار اولیه بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در دولت گذشته که کلنگ اجرای آن زده شد و با اجرایی شدن این طرح برای سی جوان جویای کار اشتغال ایجاد می شود.
از جمله مزایای این سیلوها جلوگیری از ورود مواد زائد به بدنه گندم است که در حال حاضر گندم مورد نیاز در استان با شیوه غیر بهداشتی نگهداری و تهیه می شود.
پس از گذشت نه سال از عملیات ساخت سیلوهای سیرجان در چند روز گذشته معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل غله استان از سیلو های سیرجان واقع در منطقه ویژه اقتصادی بازدید بعمل آوردند که حاصل این سفر تکمیل سیلوهای سیرجان در هفته دولت بود.
علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه این بازدید گفت: این پروژه مهم ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌‌رسد که یکی از انبارهای غله منطقه جنوب شرق کشور خواهد بود.
وی بیان کرد: کرمان یکی از استان‌های گندم‌خیز کشور است که تاکنون ۱۳۵ هزار تن گندم را تحویل داده است و چهارمین استان کشور از نظر تولید گندم است.
قنبری با تاکید بر اجرای اقتصاد مقاومتی در تامین گندم مورد نیاز کشور گفت: ۹ میلیون تن گندم نیاز مصرف کشور است که از کشاورزان کشور ۸ میلیون تن خریداری شده است و یک میلیون تن را از خارج تامین می‌کنیم‌ و در برنامه آینده قصد داریم واردات را کم کنیم.
شهباز حسن‌پور در این بازدید نیز عنوان کرد: خرید گندم به روز است و سیلوی منطقه ویژه اقتصادی تا پنجم شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد که ۸ میلیارد تومان هزینه شده است و ۲ میلیارد دیگر تامین اعتبار می‌شود.
در سال گذشته نیز عباس قبادی رئیس شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران از تکمیل پروژه سیلو های سیرجان تا دهه فجرسال ۹۳ خبر داده بود که این وعده هم مانند سایر خبر های خوش مسئولان رنگ واقعیت به خود نگرفت.
خبرهای خوش مسئولان برای تکمیل پروژه سیلو های ۵۰ هزار تنی سیرجان گویی تمامی ندارد و دولت نیز از عهده تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام بر نمی آید،سیلوهای سیرجان هر ساله با وعده های پوچ همچنان در رکود به سر می برند و امیدها برای تکمیل این پروژه حساس و حیاطی همچنان ادامه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.