×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
ترکیب مجلس دل در گروه انقلاب دارد/ غرب به هدف خود در خبرگان و مجلس دست نیافت/ مطالبه اصلی مردم مسائل معیشتی و پایبندی به اصولگرایی است

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از “ناب نیوز” رضا سراج در خصوص تحلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در ایران گفت: آنچه که در انتخابات ایران به وضوح مشاهده می شود پروژه ای تحت عنوان مشروطه خواهی بود که می خواستند از طریق نفوذ شبکه ای به درون مجلس خبرگان و سپس نفوذ آن به درون مجلس شورای اسلامی از داخل کشور برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی و تغییر مناسبات قدرت در ایران صورت گیرد.

هدف غرب از پروژه مشروطه خواهی، کمک به جریان نفوذ وتجدیدنظرطلبان درداخل بود

این کارشناس مسائل استراتژیک اظهار کرد: این پروژه مشروطه خواهی برای کمک به جریان نفوذ و تجدیدنظر طلبان در داخل بود که رسانه های غربی در حرکتی هماهنگ با ایجاد یک سازمان رای منفی، سعی کردند به موفقیت این پروژه کمک کنند.

وی افزود: اما وقتی به نتیجه نهایی انتخابات نگاه کنیم، می بینیم سازمان رای منفی در ایران شکل نگرفت ومردم با بصیرت و آگاهی، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، عکس آن عمل کردند.

سراج عنوان کرد: در اکثر استان ها خبرگانی انتخاب شدند که از نظر حمایت از ولایت فقیه استقامت بیشتر و از نظر مبارزه با استکبار هم اراده قوی تری دارند؛ بنابراین پروژه مشروطه خواهی در خبرگان با شکست مواجه شده است هرچند رسانه های غربی تبلیغات زهراگینی علیه افکار عمومی در ایران انجام می دهند.

وی بااشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علیرغم هجمه سنگین رسانه های غربی و به دنبال آن تاثیر بر شبکه های اجتماعی اما مجلس هم مغلوب آمریکا نشد که پروژه مشروطه خواهی را اجرا کند؛ لذا مجلس با همین ترکیب مجلسی خواهد بود که دل در گرو انقلاب خواهد داشت و منویات نظام را دنبال خواهد کرد.

انتخابات ایران برای نظام، مردم و رهبری برد محسوب می شود

این استاد دانشگاه اذعان کرد: باید گفت علیرغم جوی که ایجاد می شود، غربی ها به نتیجه ای که مدنظرشان بود دست نیافتند و انتخابات ایران برای نظام، مردم و رهبری برد محسوب می شود.

این کارشناس مسائل سیاسی بااشاره به انتخابات تهران تصریح کرد: دو روند انتخابات در تهران و استان ها مشاهده می شود؛ این روند در استان ها و شهرستان ها طبیعی است یعنی مطالبه اصلی مردم نشان می دهد خواسته آنها معیشتی،اقتصادی و در عین حال پایبندی به گفتمان اصولگرایی است.

وی در ادامه ابراز کرد: اما در تهران روند انتخابات غیر طبیعی است؛ البته نمی توان از آن نتیجه عدم پایبندی مردم به گفتمان انقلاب را احساس کرد؛ من برخلاف تحلیل هایی که گفته می شود و مردم را به شهروندهای مختلف تقسیم می کنند، معتقدم باید رأی مردم را باید محترم بشمریم اما در تهران اتفاقات دیگری افتاد که روندی متفاوت از روند در استان ها ایجاد کرد.

سراج اظهار کرد: اتفاقاتی که در انتخابات تهران تاثیر گذاشت ناشی از اتفاقات سیاسی است و به نوعی تمرکز ویژه روی انتخابات تهران بود اما بااین اوصاف نتیجه انتخابات خبرگان در تهران هم نتیجه خوبی بود.

این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: اگرچه نتیجه مطلوبی در تهران نگرفتیم اما بازهم خوب بود؛ اینکه خبرگانی که باید پشتوانه رهبری باشد با رای بالای ۵۰ درصد مردم در تهران انتخاب شده، یک برد برای نظام و رهبری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.