×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
تظاهرات شب گذشته کرانه باختری، بزرگترین تظاهرات فلسطینی‌ها از زمان انتفاضه بود

به گزارش “سیرجان خبر” به نقل از  فارس، رادیو رژیم‌صهیونیستی روز جمعه در گزارشی در مورد تظاهرات شب گذشته فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری و قدس شرقی که در آستانه روز قدس برگزار شد، این تجمع را بزرگترین تظاهرات فلسطینی‌ها از زمان انتفاضه دانست.

شب گذشته فلسطینی‌ها با شرکت در تظاهراتی که تعداد حاضران در آن بیش از ۱۰ هزار نفر تخمین زده شده، خواستار پایان حملات رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه شدند.

پلیس رژیم‌صهیونیستی با حمله به شرکت‌کنندگان در این تظاهرات، ده‌ها تن را بازداشت کرده است. همچنین دستکم یک فلسطینی در جریان این راهپیمایی به شهادت رسیده است. برخی از منابع این آمار را تا ۶ نفر اعلام کرده‌اند. تعداد مجروحین نیز بیش از ۱۰۰ تن اعلام شده است.

صهیونیست‌ها برای متفرق کردن جمعیت تظاهرات‌کننده، از ماشین‌های آب پاش، گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند. برخی منابع نیز از شلیک مستقیم گلوله‌های جنگی به سوی معترضین خبر داده‌اند. پلیس رژیم‌صهیونیستی تائید کرده است که از ابزارهای «متفرق کردن جمعیت» استفاده کرده است.

ارتش رژیم‌صهیونیستی از ۱۷ روز قبل عملیات تازه‌ای را علیه مردم ساکن نوار غزه آغاز کرده است. در جریان عملیات موسوم به «صخره سخت» تاکنون بیش از ۸۰۰ فلسطینی شهید و بیشتر از ۳۰۰۰ تن زخمی شده‌اند. نزدیک به ۸۰درصد قربانیان این حملات زن و کودک بوده‌اند.

هرچند مراجع بین‌المللی در برابر این حملات سکوت کرده‌اند، اما شورای حقوق بشر سازمان ملل دو روز قبل مجبور به تشکیل جلسه در این رابطه شد. در این نشست تشکیل کمیته ویژه بررسی «جرایم جنگی» احتمالی رژیم‌صهیونیستی به تصویب رسید. اسرائیل و همچنین آمریکا، که تنها کشوری بود که به تشکیل این کمیته رأی منفی داد، مصوبه اخیر را جانبدارانه خوانده و آن را رد کرده‌اند.

صهیونیست‌ها در تازه‌ترین اقدام خود، روز گذشته یک مرکز متعلق به سازمان ملل در نوار غزه را که هزاران نفر از فلسطینی‌ها در آن پناه گرفته بودند، هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد. در جریان این حمله، چندین فلسطینی شهید و زخمی شدند. «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل به ابراز «نگرانی عمیق» در این رابطه بسنده کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.