×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
تعطیلی یک نوستالژی دیگر ایرانی ها/کارخانه پارس الکترونیک در سیرجان تعطیل و همه کارگران اخراج شده اند+تصاویر

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” دولت یازدهم که با شعار رفع موانع اقتصادی و رونق اشتعال به روی کار آمد، قول داد که چرخ صنعت خواهد چرخید و اکنون پس از سه سال از عمر دولت یازدهم نه تنها صنایع ملی و اشتغال رونق پیدا نکرده است، بلکه بسیاری از کارخانجات نیز تعطیل شدند.

شهریور سال گذشته نیز «وطن امروز» در گزارشی به وضع نابسامان کارخانه پارس‌الکتریک پرداخت و از تعطیلی و بیکار شدن کارگران باقیمانده آن خبر داد.

برخی سهامداران شرکت پارس‌الکترونیک نیز در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری نوشتند این شرکت که در تولید صنایع صوتی و تصویری فعالیت می‌کرده، حاصل کار مدیریت ضعیف آن، ۱۳ سال زیان عملیاتی مستمر داده است، به‌طوری‌که از سال ۱۳۹۰ تاکنون به بهانه عدم توجیه اقتصادی در صنعت صوتی و تصویری همه فعالیت‌های عملیاتی خود را متوقف کرده و ۳ هزار کارگر آن شرکت اخراج شده‌اند و اکنون فقط ۳۰ نفر به‌عنوان مدیریت و نگهبانی حقوق می‌گیرند.

پارس‌الکتریک دارایی‌های هنگفتی همچون بیش از ۳۲ هکتار زمین در محدوده شهر تهران، بیش از ۵۰ هکتار زمین در مرند، ۲ هکتار زمین در تاکستان، املاک صنعتی در قزوین، املاک صنعتی در سیرجان و املاک صنعتی در دماوند داشته و مالک ۵ کارخانه صوتی و تصویری تهران، لوازم خانگی قزوین، تولید لوله «GRP» مرند، قطعات الکترونیک سیرجان و کارتن البرز است که دارای ارزشی بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان است اما با شگفتی شاهدیم از سال ۸۳ تاکنون به مدت ۱۳ سال هیچ سود عملیاتی به سهامداران خود پرداخت نکرده است.

فساد گسترده و بی‌تدبیری در این مجموعه منجر به وقوع تخلفات فراوان توسط مدیران این مجموعه شده تا آنجا که بنا به گزارش بازرسان بورس پلمب کارخانه زیرمجموعه به‌دلیل قاچاق کالا و محکومیت شرکت و نیز سوءاستفاده دیگر زیرمجموعه‌های شستا از املاک و دارایی‌های بسیار با ارزش شرکت بدون اعمال روال قانونی و تضییع حقوق سهامداران خود از آن جمله است.

تعطیلی کارخانه سیرجان
شرکت ساخت و تولید قطعات الکترونیک سیرجان در سال ۱۳۷۷ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده است این شرکت در حال حاضر جزء واحدهای تجاری فرعی شرکت کارخانجات پارس الکترونیک است .

این کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی سیرجان واقع شده است و عضو انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور نیز می باشد. تولید این کارخانه ساخت و تهیه و توزیع و فروش انواع نرم افزار و سخت افزار رایانه ای، لوازم صنعتی، برقی، الکترونیکی و قطعات می باشد.

پس از انتشار خبر تعطیلی شرکت پارس الکتورونیک مدیر عامل این شرکت به انتشار این خبر واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد و گفت: تصورم این است که هجمه های رسانه ای اخیر علیه پارس الکترونیک یک جریان سیاسی است؛ آن هم یک جریانی که دلسوزانه حرکت نمی کند و به دنبال بهره برداری سیاسی هستند.

محمد حسن آقایی عنوان کرد: اکنون مشکلات کارخانه سیرجان برطرف و بعد از سه سال، فک پلمپ انجام شده است و ما از ممنوع الثبتی و ممنوع المعامله ای خارج شده ایم و به تازگی مدیریت این کارخانه انتخاب و برای آن بودجه ای اختصاص داده شده است تا این واحد تولیدی را بازسازی کنند؛ همچنین با تعدادی برای کار در این مجموعه قرارداد بسته ایم اما گویا برخی از حل این مسایل خشنود نیستند.

اما طبق گزارش میدانی؛ این کارخانه به طور کلی تعطیل شده و حتی ساختمان این کارخانه و دستگاه های تولیدی نیز فرسوده شده اند و هنوز هیچ اقدامی برای راه اندازی این شرکت در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان صورت نگرفته است.

ساختمان این شرکت چند سالی است به حال خود رها شده است و پارس الکترونیک به طور کلی تعطیل شده است. سه سال از شعارهای دولت تدبیر و امید مبنی بر راه اندازی کارخانجات و صنایع و تولید رونق اشتغال هیچ اقدامی برای راه اندازی این شرکت صورت نگرفته و بسیاری از صنایع وابسته نیز با تعدیل نیرو در حال تعطیلی هستند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار “سیرجان خبر” اظهار داشت: شرکت قطعات پارس الکترونیک یک شرکت خصوصی-دولتی می باشد که فعالیت این شرکت تولید قطعات الکترونیکی بوده است.

وی اظهار داشت: این شرکت پس از چندین سال فعالیت در عرصه قطعات الکترونیکی خط تولید خود را به تولید LCD و برندهای روز قطعات الکترونیکی تغییر داد که متاسفانه در رقابت با برندهای معتبر جهانی و عدم حمایت دولت از برند ایرانی نتوانست سهمی از بازار را به محصولات خود اختصاص دهد و سه سال است که این کارخانه با ۴۰ نفر نیرو به تعطیلی کشانده شده است.

کارخانه قطعات پارس الکترونیک همانند شرکت ارج بدلیل عدم حمایت دولت تعطیل شد تا ۴۰ نفر از جوانان سیرجانی بیکار و کارخانه نوستالژی پارس الکترونیک به تعطیلی کشانده شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.