×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
تلاش برای تبدیل سیرجان به منطقه ویژه فولادی کشور

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی “سیرجان خبر” مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان گفت: معدن یکی از قسمت های مهم اقتصاد مقاومتی است که می تواند جایگزین نفت و موجب اشتغال و رونق اقتصادی در کشور شود.

وی با بیان اینکه قرارداد ایجاد کارخانه آهن اسفنجی در سال ۱۳۸۴ منعقد شده که به دلایلی به تاخیر افتاد، تصریح کرد: هم اکنون خط تولید هشت میلیون تن کنسانتره افتتاح شده است و امیدواریم تا پایان امسال خط تولید پنج میلیون تن کنسانتره و در سال آینده پنج میلیون تن گندله به بهره برداری برسانیم.

تقی زاده با بیان اینکه ۱۹ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در مجموعه در حال اجراست، تصریح کرد: مشکل جدی این سرمایه گذاری‌ها عدم دیده شدن محل تامین منابع است به طوری که هم اکنون ۱۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بلاتکلیف است، ضمن آنکه امکان توقف هیچکدام از پروژه ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: در مهرماه ۳۰ کیلومتر لوله‌گذاری برای انتقال آب از خلیج فارس به استان را از مسیر سیرجان به بندرعباس و بالعکس آغاز خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان با اشاره به لزوم کاهش عوارض صادراتی افزود: چهار میلیون تن کنسانتره صادراتی دپو داریم و امسال یک تن کنسانتره به ذوب آهن فروش نداشته ایم و کاهش عوارض صادراتی کمک خوبی به این حوزه می کند و بر مبنای توان خودمان نیازمند صادرات هستیم.

تقی زاده تصریح کرد: آماده سرمایه گذاری لازم ابتدا در سیرجان، سپس در کرمان و هر جای ایران در هر پهنه ای برای اکتشافات هستیم.

وی بیان کرد: برای تبدیل سیرجان به منطقه ویژه فولادی کشور، گزارشات آماده و بخش از مجوزها اخذ شده و امیدواریم با نظر مثبت دولت بتوانیم این کار را انجام دهیم.

برچسب ها : , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.