×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 23 April , 2024
توزیع ۲۰۰ کیلوگرم بذر بادام کوهی در سیرجان

به گزارش“سیرجان خبر” محمد عباسلو نماینده جامعه پزشکی سیرجان و از علاقه‌مندان به کاشت بادام کوهی از ابتدای اسفند ماه جاری موفق شد بیش از ۲۰۰ کیلوگرم بذر بادام کوهی را تهیه و پس از مراحل آمادگی برای کاشت بین مردم و علاقه‌مندان به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست توزیع کند.

عباسلو در این زمینه گفت: این گونه گیاهی علاوه بر سودآوری و اشتغالزایی نیاز به آب، کود و نگهداری پس از کاشت ندارد و تا نیمه اول فروردین قابل کاشت است.

وی افزود: آخرین مرحله توزیع این بذر ۱۳ فروردین سال آینده همزمان با روز طبیعت است که با توزیع این بذر، توزیع کیسه‌های جمع‌آوری زباله هم در مسیرهای مختلف انجام می‌شود تا هم بر حفاظت از طبیعت توجه و هم از حضور تمام مردم در طبیعت نسبت به کاشت بذر اقدام شود.

عباسلو تهیه بذر ارزان، نبود آفت برای درخت بادام کوهی، رشد در خشکسالی و کم‌آبی، عدم استفاده از درخت یا درختچه آن توسط جوندگان و چرندگان به علت تلخی برگ‌های بادام کوهی و کاشت آسان در عمق ۱۰ سانتی‌متری در کنار بوته‌های بیابانی را از مزایای این درخت پر محصول دانست.

نماینده جامعه پزشکی سیرجان افزود: این درخت که بهترین نوع گونه‌های حفظ منابع طبیعی است در برابر آفات مقاوم است و پس از رشد می‌تواند پایه سایر درختان میوه مانند هلو، آلوچه و زردآلو باشد و حتی سیستم رشد انبوه موجب کاهش آلودگی محیط زیست به میزان قابل توجهی می‌شود.

وی عنوان کرد: بهترین نوع درخت مثمرثمر برای آب و هوای کویری و فلات ایران است و تهیه بذر ارزان هم هر دانه ۱۰ ریال از دیگر مزایای این دانه طبیعت کویر است.

مهران میرشاهی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سیرجان نیز گفت: در عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان بیش از ۱۰۰ هکتار جنگل‌های بادام کوهی در مناطق مختلف وجود دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.