×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
تونل گلستان در مسیر سیرجان- بندرعباس آماده بهره‌برداری است

tohidi farmandarبه گزارش“سیرجان خبر” محمدعلی توحیدی اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات و سرعت کار مناسب، تونل گلستان در محدوده جاده بین‌المللی سیرجان به بندرعباس، مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند و در چند روز آینده مسیر تردد چهار بانده می‌شود.

وی بیان کرد: روشنایی این جاده بین‌المللی تکمیل شده و مشکل خاصی برای استفاده ندارد.

فرماندار سیرجان توجه به شرایط ویژه اقتصادی شهرستان سیرجان را خواستار شد و گفت: به طور قطع ذخایر سنگ آهن سیرجان که بیش از ۱٫۲میلیارد تن برآورد شده است در ایران و خاورمیانه جزو بزرگترین معادن است.

توحیدی تصریح کرد: شهرستان سیرجان با دارا بودن ۱٫۲میلیارد تن ذخیره سنگ آهن, جایگاه بزرگی در اقتصاد و صنعت استان دارد و مجتمع بزرگ اقتصادی گل‌گهر که از ارزشمندترین مجتمع‌های اقتصادی است در حوزه کاری سیرجان قرار دارد.

وی افزود: نباید خرسند به این مسئله باشیم که از سنگ معدن به ترکیباتی چون آهن و کنسانتره و گندله می‌رسیم, بلکه وقتی شمش‌های فولاد و آهن اسفنجی در استان تولید شد می‌توانیم از داشتن نعمتی چون معادن غنی سنگ آهن خوشحال باشیم.

فرماندار سیرجان با اشاره به طرح انتقال آب از بندرعباس به سیرجان، گفت: این طرح عظیم که با سرمایه‌گذاری مجتمع گل‌گهر و مجتمع مس سرچشمه در حال انجام است, وارد مرحله کارهای اجرایی شده است.

توحیدی از ساخت آب شیرین‌کن‌های مختلف در این طرح خبر داد و تصریح کرد: انتقال آب کمک زیادی به صنعت استان می‌کند و دلیل اصلی این انتقال نیز محدودیت منابع آب برای فعالیت صنایع استان بود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰هزار هکتار باغات پسته در سیرجان داریم که نقطه قوت کشاورزی این شهرستان است و باید با برنامه‌ریزی بیشتر از این قطب کشاورزی استان استفاده بهینه کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.