×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024

“سیرجان خبر” بهترین های تاریخ سرخابی را برگزیده و متوجه شدیم که مهاجمان منتخب این تیم بسیار زیادند، چنانچه تنها ۲نفر هت تریک کننده دربی در تیم دوم قرار می‌ گیرند و جالب تر اینکه ایمون زاید با کمتر از یک نیمه بازی در تیم منتخب دوم قرار می‌ گیرد.

تیم منتخب اول سرخپوشان:
احمدرضا عابدزاده: ۸ بار مقابل آبی ها بازی کرد و هیچگاه نباخت. عابدزاده در دربی ۷۳ و ۷۸ و ۷۹ گل خورد اما ۵ بار برابر آبی ها کلین شیت کرد. او وقتی استقلال هم بود برابر سرخپوشان ۳بار و مجموعا ۸ کلین شیت در ۱۳ بازی داشت.


جعفر کاشانی: بهترین و شایسته ترین دفاع سرخپوشان در پیروزی های دهه ۵۰ بود. در ۲ برد ۶ ـ صفر و ۴ ـ یک مدافع آخر سرخپوشان او بود.

مهدی هاشمی نسب: ضمن ارائه بازی های محکم در نیمه دوم دهه ۷۰، ۴ گل به استقلال زد. او بعدها به استقلال رفت و به پرسپولیس هم گل زد تا بهترین دفاع ـ گلزن دربی باشد.


پیروانی: بعد از همایون بهزادی و باقری بیشترین کاپیتانی را در دربی دارد. پیروانی در دربی ۳ بار باخته اما ۶ بار هم برنده شده است. او از بهترین و محکم ترین مردان دربی بوده است که در فینال جام‌حذفی ۷۸ هم با گل او سرخپوشان برنده شدند.

رضا شاهرودی: فقط یک بار بازنده دربی بوده و سه بار سانترهای او در دربی منجر به گلزنی سرخ ها بوده است.

مهدی مهدوی کیا: در دربی ۷۵ و ۹۰، سه پاس گل داد و در دربی ۷۶، یک گل زد، مهدوی کیا ۳بار هم کاپیتان سرخ ها در دربی بود.

علی پروین: ۲ گل در دربی زد و روی هم ۶بار پاس گل داد. او یکی از بهترین های پرسپولیس در تاریخ دربی بود.


کریم باقری: بعد از بهزادی دومین کاپیتان تاریخ سرخ ها بوده و یکی از زیباترین گل های تاریخ دربی را در بهمن ۸۸ زد و منجر به برد سرخپوشان شد.

علی کریمی: ۲بار در سال های ۷۹ و ۸۷ گل دقایق پایانی او پرسپولیس را از شکست رهانید و یک بار هم در دقایق پایانی سانتر او منجر به ثبت پنالتی و نجات پرسپولیس شد.


حسین کلانی: در هر ۲ برد، ۴ ـ یک و ۶ ـ صفر گل زد و با ۶ گل مثل غلامحسین مظلومی دومین گلزن برتر تاریخ فوتبال دربی بوده است. کلانی، اولین گل بازی ۶ تایی ها را هم به ثمر رساند.

صفر ایرانپاک: با زدن ۷ گل هنوز بهترین گلزن دربی است او در سال ۸۷ به رحمت خدا رفت.

تیم منتخب دوم پرسپولیس:
بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، بهروز رهبری‌فر، یحیی  گل‌محمدی، ابراهیم آشتیانی، ایرج سلیمانی، اسماعیل حاج رحیمی پور، مجتبی محرمی، همایون بهزادی، ایمون زاید

تیم منتخب سوم پرسپولیس:
بهرام مودت، بیژن ذوالفقارنسب، جواد اله‎وردی، مسیح مسیح نیا، فریبرز مرادی، محمد مایلی‌کهن، حمید درخشان، محسن عاشوری، فرشاد پیوس، ناصر محمدخانی، ادموند بزیک

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.