×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024
جدول تعرفه تماس های تلفن ثابت/ تغییر در برخی نرخ ها و توضیح مسئولان

tarafe telefon sabetبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،با این شرایط مشترکانی که از این خدمات استفاده می کنند نمی دانند بابت مکالماتشان چه مبالغی را پرداخت می کنند؛ چرا که مصوبات شورای رقابت در مورد نرخ های مخابراتی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات غیرقانونی تعبیر می‌شود و شورای رقابت نیز مصوبات وزارت ارتباطات را نمی پذیرد و در این میان شرکت مخابرات ایران در برخی تعرفه ها مصوبات شورا را اعمال می کند و در شرایطی نیز تابع مصوبات وزارت ارتباطات است که این دوگانگی و یک بام و دوهوابودن تعرفه های مخابراتی در نهایت به ضرر کاربران است.

جزئیات نرخ مکالمات تلفن ثابت به سایر خطوط

آخرین تعرفه های اعلام شده از سوی شرکت مخابرات ایران که در وبسایت رسمی این شرکت دیده می شود نشان می دهد که تعرفه تماس مشترکان از تلفن ثابت به مشترکان همراه اول از ۵۱۰ برای شهری و ۸۶۷ برای بین شهری به دقیقه ای ۶۷۰ ریال مطابق تغییر تعرفه های یکسان سازی تغییر کرده است. همچنین نرخ مکالمات از تلفن ثابت به مقصد مشترکان ایرانسل نیز از دقیقه ای ۶۲۵ ریال به دقیقه ای ۷۵۰ ریال افزایش را نشان می دهد. شرکت مخابرات ایران مطابق جداولی که برروی وبسایت خود قرار داده نرخ مکالمات از تلفن ثابت به مشترکان رایتل را نیز دقیقه ای ۶۲۵ ریال عنوان کرده است.

تعرفه مکالمات ثابت به ثابت (شهری و بین شهری)

نوع ترافیک واحد تعرفه هر
پالس (ریال)
تعرفه پالس در دقیقه تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)
مکالمات ثابت به ثابت شهری پالس /ریال ۵۸٫۷۱ ۰ ۲۶٫۲۱
مکالمات ثابت به ثابت بین شهری زون ۱ ریال/ پالس ۷۱٫۴۴ ۳ ۲۱۴٫۳۲
مکالمات ثابت به ثابت بین شهری زون ۲ ریال/ پالس ۶۸٫۸۹ ۶ ۴۱۳٫۳۴
مکالمات ثابت به ثابت بین شهری زون ۳ ریال/ پالس ۴۵٫۹۳ ۱۲ ۵۵۱٫۱۶
مکالمات ثابت به ثابت بین شهری زون ۴ ریال/ پالس ۴۱٫۸۸ ۱۶ ۶۷۰

تعرفه مکالمات تلفن ثابت به همراه (شهری و بین شهری)

نوع ترافیک واحد تعرفه هر
پالس (ریال)
تعرفه هر
پالس (ریال)
تعرفه هر دقیقه مکالمه (ریال)
مکالمات ثابت به همراه اول شهری ریال/ پالس ۶۷ ۱۰ ۶۷۰
مکالمات ثابت به همراه اول بین شهری ریال/ پالس ۳۹٫۴ ۱۷ ۶۷۰
مکالمات ثابت به ایرانسل ریال/ دقیقه ۷۵۰ ۷۵۰
مکالمات ثابت به رایتل ریال/ دقیقه ۶۲۵

تغییر نرخ های مخابراتی و توضیحات مخابرات

سخنگوی شرکت مخابرات ایران در مورد تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت اظهار داشت: مخابرات در اعمال نرخ مکالمه با تلفن ثابت مطابق مصوبه شورای رقابت عمل می کند و تاکنون از این منظر کوتاهی نکرده است.

داوود زارعیان با بیان اینکه براساس قانون تعیین دستورالعمل خدمات انحصاری در اختیار شورای رقابت است، افزود: نرخ های اعلام شده در حوزه تلفن ثابت براساس مصوبات شورای رقابت است و مخابرات در این زمینه مطابق قانون عمل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نرخ مکالمات تلفن ثابت به مقصد سیم کارتهای رایتل مطابق مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اعلام شده است، گفت: شورای رقابت هنوز در زمینه نرخ مکالمه از تلفن ثابت به سیم کارتهای رایتل مصوبه ای را به مخابرات ابلاغ نکرده و مخابرات در این زمینه مطابق مصوبه ۱۴۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عمل می کند.

تغییر نرخ های مخابراتی و واکنش رگولاتوری به آن

حسن رضوانی- معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به تغییر نرخ های مخابراتی که از سوی شرکت مخابرات ایران بر روی وبسایت این شرکت درج شده است، گفت: هر گونه افزایش تعرفه از سوی مخابرات در مکالمات ثابت و همراه مطابق مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اظهارات وزیر ارتباطات، غیرقانونی و ممنوع است.

وی با بیان اینکه نرخ مکالمات از تلفن ثابت به سمت مشترکان ایرانسل از دقیقه ای ۶۲۵ ریال به دقیقه ای ۷۵۰ ریال به طور غیرقانونی افزایش پیدا کرده، خاطرنشان کرد: براساس مصوبه ۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات از اردیبهشت ماه سال ۸۶ تاکنون سقف تعرفه از تلفن ثابت مخابرات به سمت مشترکان ایرانسل دقیقه ای ۶۲۵ ریال تعیین شده و همچنین نرخ مکالمات از تلفن ثابت به مشترکین رایتل دقیقه ای ۶۲۵ ریال مطابق مصوبه ۱۴۲ کمیسیون تنظیم مقررات است.

رضوانی اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران در تغییر نرخ مکالمات تلفن ثابت از پالس ۲۲٫۷ ریال به ۵۸٫۷۱ ریال نیز تخطی کرده و نباید در قبوض این دوره مشترکان این مبالغ را لحاظ کند؛ همچنین تغییر تعرفه تماس مشترکان از تلفن ثابت به مشترکان همراه اول از ۵۱۰ برای شهری و ۸۶۷ برای بین شهری به دقیقه ای ۶۷۰ ریال غیرقانونی است چرا که براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و دستور وزیر ارتباطات، مخابرات نباید برای یکسان سازی مکالمات و حذف جابجایی تغییری در نرخ های خود بدهد.

وی گفت: براساس تفسیر مصوبه شورای اقتصاد، ورود شورای رقابت به تعرفه های خلاف مقررات است و رگولاتوری صراحتا اعلام می کند که چنانچه مخابرات، مطابق تعرفه های شورای رقابت عمل کند موضوع پیگیری و برابر قانون با این اقدام برخورد خواهد شد.

معاون رگولاتوری با تاکید براینکه استناد مخابرات به مصوبات شورای رقابت غیرقانونی است، افزود: اقدام شورای رقابت در این زمینه نیز از سوی رگولاتوری در دست بررسی و پیگیری است تا موضوع سریعتر رفع شود.

پیش از این محمود واعظی در حاشیه جلسه صبح هیئت دولت در خصوص افزایش تعرفه های مخابرات گفته بود: افزایش تعرفه مخابرات باید با بررسی های اقتصادی که در وزارت ارتباطات می شود، صورت می گیرد.

وی افزود: به همین منظور کمیسیون تنظیم مقررات که کمیسیونی است قانونی و از دستگاه های مختلف عضو آن هستند سه عضو حقیقی دارد که دولت آن را تعیین می کند و هر گونه افزایش تعرفه ها باید به تصویب این کمیسیون برسد. بنابراین هر گونه افزایش نرخی با نظر شورای رقابت و یا جاهای دیگر درست نیست و باید مراحل قانونی خود را طی کند.

وی افزود: دولت به دنبال این است که فشار ها را از مردم کم بکند و به دنبال کاهش پرداخت ها و تعرفه هاست.

وی در ادامه در مورد افزایش یا کاهش تعرفه ها و هزینه مکالمات، وزارت ارتباطات نمی تواند تصمیم گیری کند، گفت: این قانون است و هر چیز که قانون می گوید باید همان اجرا شود. بنابراین هر گونه افزایش تعرفه ها در مخابرات و همراه اول غیرقانونی است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.