×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024
جدیدترین تصمیمات برای آزمونهای دکتری ۹۳ و ۹۴/ استقلال بیشتر دانشگاهها در پذیرش دانشجو

khodaei sazman sanjeshبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از مهر،ابراهیم خدایی درباه آخرین تصمیمات شورای معاونان وزارت علوم در خصوص کنکور دکتری سال ۹۳، اظهار داشت: کنکور دکتری سال ۹۳ تقریباً همانند ساختار سال ۹۲ با کمترین تغییرات ممکن برگزار می شود.

وی احتمال برخی تغییرات را در سطح شکلی آزمون یعنی افزوده شدن گرایش برخی رشته ها اعلام کرد و ادامه داد: هیچ تغییری در وزن مصاحبه و آزمون اعمال نمی شود، به این دلیل که داوطلبان خود را بر اساس ساختار سابق کنکور دکتری برای شرکت در این آزمون آماده خواهند کرد.

وی درباره مواد درسی کنکور دکتری ۹۳، تاکید کرد: هیچ تغییری در مواد درسی کنکور دکتری سال ۹۳ اعمال نخواهد شد و تغییرات آن بیشتر در امور اجرایی و تسهیل روند برگزاری همچنین فرایند آزمون اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش همچنین از تصمیم گیری شورای معاونان این وزارتخانه برای کنکور سال ۹۴ نیز خبر داد و گفت: فرایند سنجش و پذیرش از یکدیگر جدا خواهد شد، آزمون نقش غربالگری را خواهد داشت و دانشگاهها از نتایج این آزمون برای پذیرش دانشجو استفاده می کنند.

خدایی از استقلال بیشتر دانشگاهها در پذیرش دکتری سال ۹۴ خبر داد و گفت: نگاه این است که دانشگاهها در پذیرش استقلال بیشتری داشته باشند و با توجه به افزایش تعداد داوطلبان، فرایند سنجش توسط سازمان و پذیرش هم توسط دانشگاهها صورت خواهد گرفت.

وی به یک تصمیم دیگر وزارت علوم برای کنکور دکتری سال ۹۴ اشاره کرد و افزود: از انجمنهای علمی، استادان دانشگاهها، فرهنگستانها، دستگاهها، برخی مراجع کشوری از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، در رابطه با نگاهشان به بحث پذیرش دانشجوی دکتری نظر سنجی می شود.

ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۵ آذر شروع می شود و تا روز دوشنبه ۱۱ آذرماه ۹۲ ادامه خواهد داشت.

براساس برنامه پیش بینی شده آزمون دکتری ۹۳ در صبح و بعداز ظهر روز ۱۶ اسفند ۹۲ در حوزه های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.