×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024
جذب دانشجوی دکترای اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در سیرجان

joghrafia zaminبه گزارش“سیرجان خبر” حمید چگینی پس از بازدید از دانشگاه صنعتی سیرجان اظهار داشت: با توجه به موقعیت سیرجان و نزدیکی به بندرعباس و وجود نیروی دریایی در این شهر و زیرساخت‌های لازم برای دوره‌های اموزشی رشته‌های مرتبط با اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و هماهنگی با وزارت علوم امروز تفاهمنامه‌ای با مسئولان دانشگاه صنعتی، فرماندار و نماینده مردم سیرجان در مجلس به امضا رسید تا کلاس‌های دکترا و کارشناسی ارشد در رشته‌های اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در این دانشگاه برگزار شود.

وی افزود: مجوز ایجاد یک مرکز منطقه‌ای اقیانوسیه‌ای غرب آسیا نیز اخذ شده است تا دانشجویان خارج از کشور نیز بتوانند در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت این مرکز شرکت کنند و فعالیت‌های علمی را در این شهرستان داشته باشیم.

چگینی گفت: برای ایجاد ارتباط با استان‌های ساحلی کشور در بخش این آموزش‌های جوی ایستگاه‌های تحقیقاتی هواشناسی فراهم شده است و سیرجان مرکز اصلی پذیرش دانشجو با تمام امکانات فراهم شده در این زمینه است.

محمدباقر رهنما رئیس دانشگاه صنعتی سیرجان نیز گفت: بر اساس تفاهمنامه‌ای که امروز برای تربیت دانشجو در مقاطع کارشناسی و دکترا بین این دانشگاه و پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی منعقد شد از ابتدای سال تحصیلی جدید در هر رشته اقیانوس‌شناسی و علوم جوی سه نفر سهمیه پذیرش این دانشگاه است که بیش از ۳۰ نفر دانشجو می‌شوند.

شهباز حسن‌پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در نشستی که با رؤسای دانشگاه‌های سیرجان و بردسیر در وزارت علوم داشتیم، مقرر شد، دانشگاه صنعتی سیرجان تربیت دانشجوی رشته‌های اقیانوس‌شناسی و علوم جوی را داشته باشد و این تفاهم‌نامه و  قرارداد بر اساس موافقت و همکاری این وزارتخانه در شهرستان محسوب می‌شود.

وی از فعالیت گسترده‌تر دانشگاه بین‌المللی سیرجان که با مجوز قبلی در منطقه ویژه اقتصادی دایر است در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.