×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024
جزئیات توافق یک‌میلیون ‌دلاری بندر با موساد/ویروسی مخرب‌تر از استاکس‌نت در راه است

bandar ben soltan arabestanبه گزارش“سیرجان خبر” به نقل از فارس،پس از ناکامی عربستان سعودی و اسرائیل در به شکست کشاندن مذاکرات و عدم توافقات ۱+۵ با تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۴/۱۱/۲۰۱۳، نمایندگان «بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعات خارجی عربستان سعودی و نمایندگان «تامیر باردو» رئیس سازمان جاسوسی موساد به منظور افزایش همکاری‌های دو جانبه در جلسه‌ای که در «وین» پایتخت اتریش تشکیل شد، حضور یافتند.

بدافزاری مخرب‌تر از استاکس نت در راه است

در این جلسه هر دو طرف طرح‌ها و برنامه‌هایی جهت تقویت همکاری های دو جانبه در زمینه های اطلاعاتی، جاسوسی و تخریبی علیه ایران را ارائه کردند.

یکی از مهمترین طرح های پیشنهادی در این جلسه که توسط نمایندگان موساد مطرح شد، تولید بدافزاری مخرب‌تر از بدافزار استاکس‌نت جهت آلوده سازی و تخریب تأسیسات هسته‌ای و جاسوسی از نیروگاه‌های ایران بود.

این طرح علیرغم زمان و هزینه بالایی که در بر داشت، از جمله طرح‌هایی بود که با استقبال سعودی‌ها مواجه شده و به تصویب رسید.

تأمین هزینه یک میلیون دلاری توسط سعودی

هزینه برآورد شده این طرح مبلغی بالغ بر ۱ میلیون دلار می باشد که در این جلسه مقرر شد سعودی ها هزینه های آن را تأمین کنند.

اخیراً بندر بن سلطان با تامیر باردو در یکی از هتل‌های شهر العقبه در اردن دیداری داشتند که این امر خشم ولیعهد عربستان را به دنبال داشته است.

رویکرد جدید آمریکا نسبت به حل بحران سوریه و مسئله هسته‌ای ایران اعتراض شدید سعودی ها را در بر داشت. در همین راستا بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعات خارجی این کشور که جهت از بین بردن محور مقاومت در سوریه و ترغیب آمریکا به جنگ علیه این کشور از یک سو و خوش رقصی‌های متنوع به منظور ایجاد مشکل در پرونده هسته‌ای ایران از دیگر سو، از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده، خود را بازنده‌ای بزرگ در این میدان دید تا جایی که این رسوایی و شکست را تاب نیاورد و با بیان اظهاراتی تند این تغییر روند را نوعی خیانت بر شمرد.

اقدامات و اظهارات منفی بندر بن سلطان واکنش جدی دستگاه سیاست خارجی آمریکا را برانگیخت که اوج این واکنش‌ها در سفر اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض کاملاً مشهود بود.

از جمله واکنش های آمریکا به این اظهارات توقف همکاری سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) با دستگاه اطلاعاتی عربستان می باشد و همچنین وزیر خارجه آمریکا خواستار کنار گذاشتن بندر بن سلطان شده بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.