×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024
جزییات افزایش قیمت گاز در سال ۹۳

به گزارش“سیرجان خبر” به نقل از باشگاه خبرنگاران،مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به شیب ملایم تغییر در قیمت گاز بها از اول فروردین ماه سال ۹۳ گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۹۳ و طبق قانون هدفمندی یارانه ها مقرر شده است، نرخ مصرف گاز برای مصارف خانگی به میزان ۲۰ درصد و برای مصارف عمومی(دولتی، کسب و خدمات) به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با تشریح جزئیات اصلاح قیمت گاز و نحوه محاسبه گاز بهای بخش خانگی، اظهار داشت: همزمان با آغاز اصلاح قیمت حامل های انرژی در چارچوب قانون هدفمندی یارانه ها و بر اساس قانون بودجه سال ۹۳، مقرر شده است، در بخش خانگی علاوه بر نرخ های موجود، به صورت متوسط ۱۴۰ ریال به ازای هر متر مکعب دریافت و عوارض دریافتی از مشترکین محترم نیز با افزوده شدن ۳۰ ریال به ۱۳۰ ریال تغییر یابد.

وی افزود: به عنوان مثال، هزینه گاز مصرفی فصل سرد برای اقلیم ۱ که شامل استانهای سردسیر کشور می شود، در پله اول با مصرف تا ۳۰۰ متر مکعب، به ازای هر متر مکعب ۴۴ تومان گاز بها به علاوه ۱۳ تومان عوارض برای هر مترمکعب و ۳۱۰۰ تومان هشت درصد ارزش افزوده و آبونمان که برای همه مشترکین ثابت است، حدود ۲۰ هزار تومان و برای ماههای گرم گاز بها به علاوه ۱۳ تومان عوارض و همچنین ارزش افزوده و آبونمان حدود هفت هزار تومان خواهد شد.

بوجارزاده خاطر نشان کرد: حداکثر متوسط قیمت گاز طبیعی در بخش خانگی طی ماه های سرد سال به ازای هر متر مکعب ۱۸۰۰ ریال و حداکثر متوسط قیمت در ماه های گرم سال ۱۵۰۰ ریال به ازای هر مترمکعب است.

وی افزود: محاسبه قیمت گاز برای اقلیم های ۱ و ۲ (خیلی سرد و سرد) از اول آبان ماه هر سال، لغایت ۳۱ فروردین ماه سال بعد و برای اقلیم های ۳ و ۴ (معتدل و گرم) از ۱۶ آبان هر سال تا ۱۵ فروردین سال بعد محسوب شده و تعرفه خانگی گاز مصرفی بر این اساس محاسبه می شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، همزمان با اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها و به منظور محاسبه گاز بها، محل سکونت مشترکان از نظر آب و هوایی به چهار اقلیم(سرد یک، دو، معتدل و گرمسیری) تقسیم بندی شده و ۱۲ دامنه مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال شده است.

برچسب ها : , , , ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.